تولید آهن اسفنجی با خلوص بالای ۹۴ درصد در کارخانه فولاد میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، این کارخانه با هدف تولید خوراک کارخانجات فولاد توسط موسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به‌صورت مهندسی، تأمین کالا و ساخت (EPC) در شهرستان میانه آذربایجان‌شرقی احداث شده است.

 

 

این کارخانه که در آستانه افتتاح می باشد، گندله حاصل از سنگ آهن را از طریق عملیات احیا و با روش تکنولوژی پِرِد (PERED) که یک روش ایرانی است، به آهن اسفنجی تبدیل می‌نماید.

 

 

کارفرمای این پروژه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) است که با هماهنگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و تأیید مشاور زمینه تأمین کالای مورد نیاز این کارخانه را از طریق شرکت‌های داخلی فراهم کرد که این امر باعث جلوگیری از خروج ارز و اشتغال‌زایی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد.

 

 

در طول اجرای این طرح، برای حدود ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۸۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده که بعد از افتتاح آن، برای ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌ پایدار ایجاد خواهد شد.
در اجرای قسمت‌های مختلف این پروژه از جمله سیویل و ساخت تجهیزات سعی شد، با ایجاد کارگاه‌های ساخت و تجهیز و آماده‌سازی از توانمندی نیروهای بومی و کارگاه‌های منطقه استفاده شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *