بودجه خاصی برای گسترش اقامه نماز وجود ندارد

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا،  حجت الاسلام سیدسعید رشادی روز دوشنبه در جلسه شورای اقامه نماز این شهرستان افزود: با وجود اهمیت اقامه نماز در جامعه، اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.

وی، با بیان اینکه نماز از واجبات دین است، اظهار کرد: در اسلام اهمیت نماز به قدری است که ملاک ایمان شمرده شده و اگر در جامعه ای نماز گسترش یابد، منکرات و فساد نیز در آن کمتر می شود.

امام جمعه هشترود ادامه داد: نماز باعث تقویت ایمان می شود و در یک جامعه اسلامی اگر تعالیم اسلامی به خوبی اجرا شود دیگر به زندان و دادگاه نیازی نخواهد بود. 

حجت الاسلام رشادی، یادآوری کرد: ادارات و مدارس باید برای برگزاری نماز توجه ویژه ای داشته باشند و بودجه ای نیز به این امر اختصاص یابد.

وی گفت: وضعیت مساجد بین راهی در کشور مناسب نبوده و با مدیریت مناسب می توان آن ها را مناسب سازی کرد.

معاونت توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مدیری که در ادارات یا مدارس به امر نماز بی توجه باشد، شایستگی مدیریت را ندارد.

محمدتقی پاکزاد، افزود: همه ادارات در صورت امکان باید در سه موقع اذان را پخش و به روح و روان نماز توجه کنند زیرا فرهنگ نماز بالاترین فرهنگ است.

وی، یادآوری کرد: طبق مصوبه شورای نماز استان، همه اصناف موظفند در وقت نماز واحدها و مغازه های خود را برای برپایی نماز ببندند.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است. 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *