شبکه پایاب سد آونلیق میانه با ۲۴ میلیارد ریال به افتتاح رسید

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، یوسف غفارزاده  در آیین افتتاح پروژه شبکه پایاب سد آونلیق در بخش کندوان میانه با بیان اینکه خط انتقال با سایزهای مختلف در این شبکه به طول ۵ کیلومتر به اجرا رسیده افزود: مخزن سد به حجم ۸۰ متر مکعب در انتهای مسیر کانال جهت تخلیه آب از کانال و ذخیره موقت در زمانهای قطعی آب و زمانهای لازم برای مانور شیرآلات اجرا شده است.

وی از نصب ۹۵ عدد شیرآلات خبر داده گفت: این سد با ۱۸هزار متر مکعب عملیات خاکی، با ۶۵۳ متر مکعب حجم بتن ریزی و ۶۹ هزارکیلوگرم آرماتور بندی و ۴۷۶ متر مربع قالب بندی تکمیل شده است.

غفارزاده کارفرمای پروژه را شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با مشاوره مهندسین مشاور مهر آب پویش به پیمانکاری شرکت سیگما یول عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی امور آب منطقه ای استان با اشاره به اینکه این پروژه بر روی رودخانه تیرچای شهرستان ویژه میانه در روستای آونلیق بخش کندوان در سطح استان واقع شده به اهداف احداث این طرح اشاره کرده گفت: انحراف و ذخیره سازی ۴۵/۲ میلیون متر مکعب در سال از رودخانه فصلی تیرچای در فصول غیر زراعی، تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی در ۳۰۰ هکتار، تامین آب برای بهبود اراضی به وسعت ۵۰ هکتار و رونق اقتصادی روستا از طریق افزایش تولیدات کشاورزی از جمله اهداف احداث این پروژه می باشد.

غفارزاده جلوگیری از مهاجرت روستائیان و اشتغالزایی مستقیم برای ۳۵۰ نفر و غیر مستقیم برای ۵۰۰ نفر، افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی( باغی و زراعی) به دلیل تامین آب مورد نیاز و بهنگام را از دیگر اهداف مهم این طرح خواند.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *