جمع آوری بیش از ۶ میلیارد ریال زکات فطریه در شهرستان میانه/ کسب رتبه اول استانی در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل مهدوی با ارائه گزارش عملکرد ستاد زکات شهرستان میانه در سال جاری افزود: در طی ۴ ماهه سال جاری ۲۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال زکات واجب و ۲۷۳ میلیون ریال زکات مستحبی جمع آوری شده و مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال نیز برای بهسازی و احداث مسکن مددجویی هزینه شده است.

 

 

 

وی تعداد عاملین جمع آوری کننده زکات در روستاها که به صورت افتخاری با کمیته اداد اما (ره) همکاری می کنند را ۲۹۰ نفر عنوان کرده گفت: تعداد ۱۰۰۰ کیسه و گونی که روی آنها حدیث زکات و موارد مصرف زکات چاپ گردیده است توسط مسئول زکات و واحد مشارکتهای مردمی در روستاهای مشمول زکات چهار بخش توزیع شده است.

 

 

 

مسئول زکات شهرستان میانه به حضور در روستاها و تبلیغ چهره به چهره با کشاورزان در کنار مزارع، عاملین زکات ، معتمدین در روستاها و سخنرانی در مجالس ترحیم و غیره در خصوص تبلیغات زکات اشاره کرد.

 

 

 

حجت الاسلام مهدوی  به برگزاری ۲ جلسه از سوی شورای زکات در کل شهرستان، ۴ جلسه با دهیاران و شوراها و ۴ جلسه گردهمایی روحانیون در مناسبتهای تبلیغی و ماهانه با موضوع زکات اشاره کرد.

 

 

 

وی در ادامه، برگزاری گردهمایی روحانیون در آستانه ماه محرم توسط اداره تبلیغات اسلامی و تاکید تبلیغ زکات در ماه محرم توسط مبلغین در روستاها، توزیع گونی و پلاستیک جمع آوری زکات مستحبی سیب درختی در بین کشاورزان در زمان فصل برداشت سیب، برگزاری جلسه هماهنگی با جهاد کشاورزی و همایش کشاورزان باغدار و برنج کار جهت فرهنگ سازی زکات مستحبی سیب درختی و برنج و پیگیری برای جذب نهایی و ثبت درآمد نهایی زکات و کمک خیرین تا آخر مرداد ماه جهت بهسازی و احداث مسکن مددجویی در روستاهای شهرستان را از برنامه هایی آتی دبیرخانه شورای زکات در سال جاری عنوان کرد.

 

 

 

حجت الاسلام مهدوی در پایان از زحمات، تلاش ها و همکاری صمیمانه اعضای شورای زکات شهرستان، رئیس شورای زکات، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه و همچنین امام جمعه میانه خواستار حمایت و همراهی این عزیزان در راستای پیشبرد اهداف شورای زکات شهرستان شد.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *