ارائه تسهیلات ویژه ۸ درصدی به کارآفرینان روستایی

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمد سعیدی کیا در جلسه اهدای ۱۲۰۰ قرارداد واگذاری عرصه مسکونی و تجاری و اراضی به مردم شهرستان میانه گفت: دومین مرحله از واگذاری اسناد مالکیت با صدور ۱۲۰۰ فقره سند به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال در شهرستان میانه امروز انجام شد که امیدواریم با اقدام بموقع مردم شهرستان بتوانیم ۳۰۰۰ سند دیگر را واگذار کنیم.

وی در ادامه از انتخاب زمین برای احداث گاوداری ۶ هزار راسی شیرده  در شهرستان میانه از سوی بنیاد مستضعفان خبر داده و افزود: سهمیه آب از سد اخذ شده و در پاییز امسال شاهد آغاز احداث دامداری در فاز اول با یکهزار راس خواهیم بود که در فاز دوم ۲ هزار راس و در فاز سوم مابقی به اجرا خواهد رسید.

سعیدی کیا به پتانسیل امکان اشتغال در روستاهای شهرستان اشاره کرده از ارائه تسهیلات کارآفرینی ۲۰۰ میلیارد ریالی در هر سال برای طرح های  روستایی در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داده گفت: تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای هر طرح  روستایی قابل تامین است که تا به حال از استان آذربایجان شرقی ۵۵ طرح روستایی معرفی شده که  ۲۱ طرح مصوب بانک شده و  از این تعداد برای ۱۱ طرح در جهت اخذ تسهیلات قرار داد بسته شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان میانه ظرفیت استفاده از این تسهیلات در روستاها را داراست و مردم می توانند طرح های پیشنهادی خود را به فرمانداری و فرماندار به استانداری ارجاع داده و استاندار نیز به ما ارجاع دهند تا اگر طرح قابلیت اجرایی در منطقه را داشته باشد جهت اخذ تسهیلات مصوب شود.

ریاست عالی بنیاد مستضعفان در ادامه اهدای سند مالکیت را پشتوانه اقتصادی و قضایی برای مردم خوانده گفت: در عرض ۴ سال گذشته شاهد واگذاری بیش از ۴۶ هزار سند با بیش از ۴ هزار هکتار به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال هستیم که واگذاری اراضی کشاورزی نیز آغاز شده است.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *