تغییر احتمالی در مدیریت صدا و سیمای آذربایجان شرقی/آغاز معرفی گزینه های جانشینی نواداد توسط اصلاح طلبان/مدیر بومی یا غیربومی؛ مسئله اصلی این نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از ائل پرس، کمتر از چهل روز پیش بود که ائل پرس با انتشار مطلبی با عنوان ساختار مراکز استانی صداو سیما، دست خوش تحولات/ آیا نواداد رفتنی می شود؟! ضمن پرداختن به خبر تغییرات مدیریتی اعمال شده در تعدادی از مراکز استانی سازمان صدا و سیما، درباره طرح تقسیم بندی این مراکز به مناطق کشوری و انتخاب مدیر مرکز زنجان به عنوان دبیر منطقه ۲ کشور توضیح داد.
واکنش رسمی به یک گمانه زنی رسانه ای
بخشی از مطلب ائل پرس به موضوع احتمال اعمال تغییر در مدیریت مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی می پرداخت. بحثی که دو روز بعد  محمدنژاد، مسئول روابط عمومی این مرکز در گفتگو با آناج به آن واکنش نشان داده و گفت: فعلا بحثی مبنی بر تغییر آقای نواداد وجود ندارد.
اما خیلی زود خود آناج در بخشی از خبرهای درگوشی خود نوشت: اخبار رسیده حاکی از فرا رسیدن موعد خداحافظی نفر اول رسانه ای استان است. احتمالاً این مدیر با سابقه در یکی از ارگان های شهر تبریز مشغول به کار شود.
اصلاح طلبان معرفی گزینه برای جایگزینی نواداد را کلید زدند
موضوع تغییر مدیریتی در راس مرکز استانی صدا و سیما در رسانه های استان بازتاب های متفاوت دیگری هم داشت. اصلاح طلبانی چون محسن رحیمیان نام مرتضی صفری، مدیر کل صدا و سیمای زنجان را برای جایگزینی نواداد مطرح کردند. کسی که همشهری بودن وی با اسماعیل جبارزاده استاندار خویی آذربایجان شرقی باعث می شود طرح نام وی را در ادامه خط مسئولیت گرفتن چهره هایی خویی در تبریز قابل تفسیر دانست.
در حالی که عده ای از ناظران معتقدند ابقای صفری در زنجان محتمل تر است؛ عده ای اصرار دارند نواداد با توجه به سوابق طولانی خود در رده های مختلف سازمان صدا و سیما و عملکرد قابل دفاعش در طول تصدی مدیریت صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در خیابان جام جم باقی خواهد ماند.
مدیر غیربومی نمی خواهیم
غلامرضا سیفی، خبرنگار و فعال فرهنگی می گوید: میتوان نقدهای بسیاری را بر عملکرد علی نواداد وارد دانست اما اگر کسی از دایره انصاف خارج نشود اذعان میکند که نسبت به مدیران قبل از خود، عملکرد خوبی داشته است. وی از طرح اسامی غیربومی به عنوان گزینه های جایگزینی نواداد اظهار تاسف کرده و حضور مدیرانی از اهالی آذربایجان غربی در راس مراکز زنجان، اردبیل، مهاباد و ارومیه را مثال می زند و این سوال را مطرح می کند که: "چه جریانی به دنبال بسط و گسترش مدیران ارومیه ای در استانهای منطقه است؟"
صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مدیر خوب می خواهد
گزارش خبرنگار ائل پرس می افزاید، در صورتی می توان هر تغییر مدیریتی را قابل توجیه دانست که مصالح عمومی و سازمانی در ضمن این تغییر مورد بی مهری قرار نگیرد. رفتن نواداد از صدا و سیمای آذربایجان شرقی نه به ذات خود خوب و نه کلا منفی است. اگر بپذیریم که عملکرد این مدیر متخصص در جام جم تبریز دارای نقاط مثبت و منفی خاص خود است باید سنجیده شود که آیا مدیریت جدید می تواند نقاط مثبت را تقویت کرده و نقاط ضعف را پوشش دهد.
آذربایجان شرقی همچون بسیاری دیگر از مناطق ایران بزرگ، دارای فرهنگ بومی غنی، ویژگی های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی منحصر به فرد و نیازهای فرهنگی رسانه ای خاص است و با توجه به ماموریت مراکز استانی صدا و سیما که توجه به تولید محتوای بومی بر مبنای نیازها و ظرفیت های استانی است؛ پذیرش این گزاره منطقی خواهد بود که مدیر بومی متخصص بهتر از مدیر غیربومی است. البته نباید فراموش کرد که مدیر غیربومی قوی بهتر از مدیر ضعیف بومی است.
خلاصه کلام اینکه امید است فارغ از نگاه سیاسی به موضوع تغییر مدیریتی احتمالی در راس مرکز استانی رسانه ملی، انتخاب مدیری شایسته و متخصص موجب رشد مولفه های فرهنگی آذربایجان شرقی شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *