مدرسه سازی امری مقدس و نیازمند همت بالای خیرین است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی با حضور در همایش بزرگ خیرین مدرسه ساز شهرستان میانه در تهران  افزود: خیرین مدرسه ساز از مهمترین هموار کنندگان و بسترسازان مسیر علم و دانش در جامعه می باشند که با امر خیر خود سبب می شوند تا افرادی تاثیرگذار در جامعه پرورش یابند.

 

 

وی با بیان جایگاه مدرسه سازی  در دین اسلام  که برای تمامی  حوزه ها برنامه های سعادت آفرین با ارائه راهکار دارد افزود: آیات بسیاری در رابطه با کار خیر و مشارکت در عمل صالح در قرآن ذکر شده ا و باید اذعان کرد که مدرسه سازی بهترین  عمل خیر و  باقیات الصالحات برای انسان به شمار می رود.

 

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میانه نیز در این همایش با تقدیر از خیرین حاضر که همت کرده و برای امر خیر مدرسه سازی آستین بالا زده اند گفت: ۲۱ مدرسه در شهرستان میانه در حال تخریب است که نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

 

 

یوسف ساجدی فر ۷۶ مدرسه را نیازمند تعمیرات اساسی و مقاوم سازی دانست و افزود:  در شهرستان نیاز مبرم به احداث ۳ مدرسه جدید داریم که امیدواریم با همت و تلاش خیرین همیشه در صحنه شهرستان میانه شاهد رفع مشکلات در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

 

 

 

 

شیویاری نماینده مردم میانه نیز  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد روحی و جسمی در افراد باید به طور موازی رشد و تعالی یابد افزود: حفظ وطن در گرو حرمت قائل شدن به آینده سازان جامعه است که این امر در آموزش و پرورش باید رعایت شود.

 

 

 

یعقوب شیویاری با بیان اینکه انسان برای اوج گرفتن نیازمند آموزش و پرورش است تاکید کرد:  ما وظیفه داریم زمینه و بستر لازم برای این امر را فراهم کنیم.

 

 

وی ساختن مدارس در مناطق محروم و دور دست را سبب ایجاد انگیزه برای دانش آموزان عنوان نموده گفت:  نه تنها مدرسه سازی بلکه کار خیر در تمامی حوزه ها،  ذخیره سازی برای آخرت به شمار می رود.

 

 

شیویاری بر لزوم احداث مدارس در مناطق محروم از جمله در روستاهای دور افتاده از شهرها  تاکید کرده گفت: منابع مالی دولت محدود بوده و نیاز است که خیرین وارد عرصه شوند.

 

 

 

نماینده مردم میانه همچنین خواستار اولویت بندی در انجام کار خیر از جمله در روستاها شده افزود: بیشتر مسئولین رده بالای میانه ای در مدارس روستایی و مناطق محروم  پرورش یافته و دارای وجدان کاری بالایی هستند که امیدواریم بتوانیم از وجود این عزیزان برای مشارکت در کارهای خیر و جلب و جذب خیرین بهره ببریم.

 

 

وی بر تداوم اینگونه همایش ها تاکید کرده افزود: باید غیرت میانه ای در راستای ارتقای  هرچه بیشتر شهرستان بجوشد.

 

 

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *