شورای امنیت حمله به سفارت روسیه در دمشق را محکوم نکرد

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “فئودور استرژیژوفسکی” سخنگوی دفتر نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که اعضای شورای امنیت این سازمان روز سه شنبه موفق نشدند در مورد بیانیه ای در خصوص محکومیت حمله به سفارت روسیه در دمشق به توافق دست یابند و علت آن هم مخالفت برخی کشورهای غربی با کار به روی پیش نویس ارائه شده از سوی مسکو است.

به گفته این دیپلمات روس، متن کوتاه پیشنهادی روسیه دقیقا بر اساس استانداردهای بین االمللی مربوط به مبارزه با تروریسم و مصونیت نمایندگیهای دیپلماتیک کشورها بود. وی افزود: «ولی متاسفانه برخی اعضای شورای امنیت یکبار دیگر از کار با هیئت روسی به روی این متن به بهانه فقدان دلایل قاطع برای جنبه تروریستی بودن این حمله، خودداری کردند. با توجه به جو حاکم بر جلسه و عدم توافق طرفین، نمایندگان روسی ادامه کار به روی متن فوق را بی فایده دانستند و این مسئله بدون تصمیم گیری رها شد.»

بر اساس اطلاعات نمایندگی روسیه در سازمان ملل، در تاریخ ۲۵-۲۴ جولای سفارت روسیه در دمشق چندین مرتبه با شلیک گلوله های خمپاره از منطقه جوبار که از جمله مناطقی در پایتخت سوریه است که گروههای تروریستی همچنان در آنجا فعال هستند، مورد حمله قرار گرفت.

روسیه بارها از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده تا بیانیه ای در محکومیت حملات تروریستی به سفارت این کشور در پایتخت سوریه صادر کند، ولی در موارد متعددی این تلاش با مخالفت کشورهای غربی روبرو شده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *