تحریم پذیرایی از میوه موز در جلسات آذربایجان‌شرقی/ تا کی ایرانی جماعت باید مصرف‌زده‌ترین کشور شناخته شود

به گزارش میانا به نقل از فارس، چند وقت پیش بود که در حاشیه پذیرایی از فعالان اقتصادی یکی از بازرگانان به وزیر اقتصاد اعتراض کرد که چرا با وجود تولید انبوه بیسکویت در ایران اجازه می‌دهند بیسکویت خارجی وارد شود و چرا در چنین مراسمی از بیسکویت‌های تولید آلمان که خودشان در چند سال اخیر از تحریم‌کنندگان ایران بودند استفاده می‌کنند چرا موجب بیکاری خیل عظیمی از جوانان این مملکت می‌شوید؟

این را گفتیم تا به اینجا برسیم که در جلسات متعددی که در استان  برگزار می‌شود و تعداد آنها نیز کم نیست چرا به‌جای میوه‌های رنگارنگ و متنوع تولید استان از میوه موز که وارداتی است، استفاده می‌شود؟

متاسفانه ضرورت حمایت از تولید داخلی و بومی استان آذربایجان‌شرقی در باورهای برخی مدیران استان در حد شعار باقی مانده است و پذیرایی با میوه‌های خارجی در مراسم‌های مختلف ادارات از جمله این موارد است.

چرا مسؤولان ما آنقدر شعار زده شده‌اند؟ آیا فرمایشات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی صرفاً باید بر روی کاغذ بماند و در عمل از آن خبری نباشد؟ اصلاً این را در نظر بگیریم که چنین شعاری نیز مطرح نشده است.پس عقل سلیم کجا رفته است که میوه‌های رنگارنگ فصلی استان را که در مقایسه با میوه موز مقرون به صرفه‌تر است رها کرده و در بیشتر جلسات رسمی و غیررسمی از موز استفاده کنیم.

درد آنقدر زیاد است که مانده‌ایم کدام آن را بیان کنیم

گفته می‌شود، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ تن پرتقال وارداتی در سردخانه‌های شهرستان مرند بدون فروش باقیمانده است و چه بسا فاسد شده است. آیا نمی‌شد تدبیری اندیشید که شب عید مردم را از خرید پرتقال منصرف کرده و این همه حیف را به جان نخرید؟ تا کی ایرانی جماعت باید در دنیا به نام مصرف‌زده‌ترین کشور شناخته شود؟

سالانه چقدر حیف و میل مواد غذایی در این کشور صورت می‌گیرد و چقدر پول و منابع مالی از بین می‌رود چرا برنامه مدونی برای سر و سامان دادن به این امر نیست؟

چرا  فرهنگ مصرف در ایران اصلاح نمی‌شود؟ جا داشت که در یکی از همین جلسات شخصی به پذیرایی از میوه موز اعتراض می‌کرد تا به سبب همان تیتر یک قرار گیرد تا شاید مسؤولان به خواب رفته به خودشان بیایند و دست از شعارزدگی بردارند.

کمی نیز مرد عمل باشید. پذیرایی با میوه موز در جلسات استان را تحریم کنید و به جای آن میوه‌های فصلی تولیدی استان را استفاده کنید. تولید‌کننده استان هم باید نان سر سفره‌اش ببرد و آرزو دارد میوه‌های برداشت شده‌اش روی دستش باد نکند.

پر واضح است که اگر در سراسر کشور مدیران ارشد استانی در خط مقدم شکوفایی اقتصادی نباشند و سیاست‌های تدوین شده را رعایت نکنند،نمی‌توان از عموم مردم انتظار داشت مفاد این سیاست‌های اقتصادی را درک و رعایت کنند.

رطب خورده کی منع رطب کند

فراموش نکرده‌ایم زمانی را که مدیران و مسؤولان بلندپایه استان و کشور به شهید رجایی تأسی کرده و ساده‌زیستی و زندگی بی‌تکلف را افتخاری برای خود می‌دانستند اما اکنون آنان در زندگی تجملاتی خود که یکی از نمودهای واقعی آن سوار شدن بر خودروهای لوکس و گران‌قیمت خارجی است، برخی ارزش‌ها را نادیده می‌گیرند و به نظر می‌آید آنها برای سوار شدن به خودروهای خارجی با پلاک ارس مسابقه گذاشته‌اند.

مطمئناً گفتمان اقتصاد مقاومتی زمانی در دل و جان مردم پذیرفته و مؤثر خواهد بود که دولت و نمایندگان آنها خود عامل به آن باشند وگرنه «رطب خورده کی منع رطب کند !!»

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *