کنگره سومین شهید شاخص بسیج ورزشکارکشور در شاهرود برگزار شد

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، رییس فدراسیون تکواندو ایران در این کنگره گفت: شهدای بزرگی چون غنیمت پور با تقدیم بهترین گوهر خود ، وفاداری شان را به نظام ثابت کردند.

'سید محمد پولادگر'،با بیان این که همه مردم خصوصا جامعه ورزشی کشور مدیون خون شهدا هستند، اضافه کرد: غنیمت پور سومین شهید شاخص ورزشی کشور است و مراسم اولین و دومین شهید شاخص کشور در سالهای گذشته در اصفهان و تهران برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری چنین مراسم ها توسط جامعه ورزشی کشور امری الزامی است، زیرا ورزشکاران الگوی خوبی برای جوانان هستند.

وی شهید را انسان کامل، گنج پنهان، اسوه و چراغ راه هدایت ذکر کرد و گفت: در عرصه ورزش کشور شهدای زیادی داریم، می توانند شهید شاخص معرفی شوند. 

وی ابراز امیدواری کرد: شهدا هرگز در خاطره ها فراموش نشود.

رییس فدراسیون تکواندو کشور،خانواده های معظم شهدا را نمونه اخلاق واقعی خواند و از اجرای طرح شناسایی پدر و مادر شهدا تا پایان سال جاری در یکی از شهرها خبر داد و گفت: کتابی که در مورد خانواده شهدا نیز تهیه شده است، رونمایی می شود.

همچنین سردار سرتیپ 'سالار آبنوش' جانشین فرمانده قراگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدا افتخاری برای کشور، نظام و انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: تمام شهدا شاخص هستند، منتهی با توجه به بررسی هایی که انجام می شود، سالی یکبار، شهید شاخص سال انتخاب می شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی پدیده ای بی نظیر بعد از ظهور اسلام است که هنوز صاحب نظران و سیاستمداران نتوانستند این پدیده را تحلیل کنند.

وی ادامه داد: واقعیت این است، کفرجهانی درصدد است، مانع حرکت انقلاب به جلو شود، اما انقلاب اسلامی ایران همانند موجودی زنده به پیشرفت خود در سطح جهانی ادامه می دهد.

آبنوش از سپاه پاسداران به عنوان پدیده ای بی نظیر در درون انقلاب یاد کرد که از ذهن حضرت امام(ره) خلق شد.

وی گفت: تعدادی از سیاستمداران و قلم بدستان بعضا در مورد این نهاد دچار خطا می شوند در حالی که سپاه همانند انقلاب اسلامی نظیر بیرونی ندارد.

وی گفت: سپاه ظرف و بسیج مظروف آن است و نهاد سپاه از نظر قیاس با هیچ نهاد بیرونی قابل قیاس نیست.

وی تاکید کرد که بسیج با لطف خدا توانسته گام های بلندی در همه علوم بردارد و دشمن زبون از پیشرفت های ایران به وحشت افتاده است و امروز شاهد تشکیل بسیج در سوریه ،عراق، یمن و. .. نیز هستیم.

آبنوش خطاب به شرکت کنندگان در این کنگره گفت: مردم ولایت مدار به سیاه نمایی دشمن گوش ندهند، آنها تلاش دارند، شما را ناامید کنند و به لطف خدا مشکلات را پشت سرخواهیم گذاشت.

همچنین ' سیدمحمد رضا هاشمی' فرماندار شاهرود با بیان اینکه شهید غنیمت پور افتخاری برای نظام و انقلاب اسلامی است، گفت: به برکت خون شهیدان امروز ایران کشوری قدرتمند با عزت در منطقه و جهان شناخته شده است.

وی بیان کرد: یادواره شهدا بهترین راه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است و برگزاری چنین یادواره هایی کشور را در مقابل تهاجم دشمن بیمه می کند.

در بخشی از کنگره برنامه های متنوع فرهنگی، حرکت های نمایشی، ورزشی و … اجرا شد و از سند هویتی شهید غنیمت پور و نیز کتاب مدال آوران ایثار ورزشکار استان سمنان رونمایی شد.

شهرستان شاهرود در دوران دفاع مقدس هزار شهید تقدیم نظام کرد.

همچنین مسابقه لیگ برتر تکواندو کشور فردا(جمعه) در شاهرود برگزار می شود.

شهید غنیمت پور دهم فروردین 1341در تهران متولد شد و همزمان با تحصیل به ورزش تکواندو پرداخت و توانست دان چهار ورزش تکواندو را کسب کند و مدتی رییس هیات تکواندو شاهرود بود.

در سن 18 سالگی همراه خانواده به شاهرود نقل مکان کرد و از طرف سپاه پاسداران عازم جبهه شد و مدت 30 ماه در گردان کربلا به عنوان فرمانده دسته تا فرمانده گردان انجام وظیفه کرد و در عملیات های کربلای چهار، پنج و والفجر هشت هم حضور داشت. 

سرانجام بیست و چهارم دی سال 1365 در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای شاهرود آرام گرفت. 

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *