طرح آتش به اختیار سلامت در شهرستان میانه کلید خورد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، مسئول بسیج جامعه پزشکان شهرستان میانه از اجرای طرح بیمارستان صحرایی یکروزه خبر داد و افزود: می خواهیم مردم ما را با عملکردهای محرومیت زدایی عینی و واقعی بشناسند نه با گفتارهای پوچ و توخالی.

 

فریدون پورشهباز با بیان اینکه طی اجرای این طرح ها که به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت چند تن از پزشکان دلسوز انجام می شود، خدمات پزشکی و درمانی رایگان به محرومین جامعه ارائه شده و تا حد امکان دارو و نیازهای درمانی بیماران خاص نیز تامین شده است، گفت: آمار پزشکان و مشاوران درمانی که برای اجرای این کار اعلام همکاری کرده اند روز به روز در حال افزایش است و هدف جامعه بسیج پزشکان از اجرای این طرح ها این است که مردم، بسیج پزشکان را با عملکردهای محرومیت زدایی به صورت عینی و واقعی بشناسند نه با گفتارهای پوچ و توخالی.

 

وی با اعلام این خبر که در آینده ای بسیار نزدیک با اجرای طرح بیمارستان صحرایی یکروزه در یکی از مدارس شهرستان، خدمات گسترده پزشکی با بهره گیری از ده ها پزشک، متخصص و مشاور، به صورت رایگان در اختیار مردم میانه قرار خواهد گرفت، گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله ویزیت و مداوای بیماران، خدمات غربالگی دیابت و فشارخون، کاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مشاوره پزشکی و روانشناسی، فیزیو تراپی، سونوگرافی و غیره از جمله مهمترین برنامه های این طرح یکروزه خواهد بود.

 

 

مسئول بسیج جامعه پزشکان شهرستان میانه با بیان اینکه پیشگیری و آموزش مردم بر درمان مقدم است، افزود: در کنار  برنامه های درمانی سعی شده است برنامه های متنوع آموزشی و فرهنگی توسط متخصصین و مشاورین پزشکی ارائه شود.

 

 

   پورشهباز ضمن قدردانی از پزشکان و  نهادهایی مشارکت کننده، اظهار داشت: در اجرای این طرح یکروزه، بهزیستی، تامین اجتماعی، درمانگاه سپاه و بسیاری از نهادهای دیگر با بسیج پزشکان همکاری و همراهی می کنند.

 

 

   وی افزود: با هماهنگی های انجام شده، یکی از شرکت های توزیع کننده شیر نیز به توزیع رایگان شیر پاستوریزه در بین مراجعین خواهد پرداخت.

 

 

   فرمانده سپاه میانه نیز در خصوص اجرای طرح های محرومیت زدایی در حوزه سلامت شهرستان، گفت: حرکت بسیج جامعه پزشکان، آرام اما پرقدرت پیش می رود و  با پیوستن پزشکانی که دغدغه رفع محرومیت از مردم را دارند به این حرکت، شاهد کار عظیمی در حوزه سلامت مردم خواهیم بود.

 

 

   جعفر غیابی با بیان آماری از میزان افزایش محرومیت ها طی ۸ سال گذشته، افزود: وجود امنیت در جامعه و از آن مهمتر وجود احساس امنیت در بین مردم بسیار حایز اهمیت است و هدف از تلاش ما در حوزه سلامت و محومیت زدایی در این حوزه با توجه به ضعف توان مالی مردم، افزایش امنیت پزشکی و تقویت احساس امنیت سلامت در بین آحاد مردم علی الخصوص قشر مستضعف جامعه است.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *