اعلام شرایط اهلیت خریداران سرخابی پس از آگهی انتشار

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره انتقادات نسبت به بالا یا پایین بودن قیمت گذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس، افزود: سازمان خصوصی سازی معتقد است این قیمت نه تنها مناسب بوده بلکه قیمت دیگری را نمی توان برای این باشگاه ها اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه، این قیمت توسط هیات عامل واگذاری و همچنین براساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شده است، اظهار داشت: عده ای معتقدند قیمت تعیین شده برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس بالا و عده ای دیگر برخلاف آنها می گویند این قیمت پایین است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: این گونه اظهار نظرها به دلیل بی اطلاعی از وضعیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس است و اینکه برخی فکر می کنند باشگاه ها با بدهی هایشان واگذار می شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است سازمان خصوصی سازی دارایی ها و برند دو باشگاه را به فروش برساند و تعیین تکلیف بدهی های قطعی دو باشگاه به عهده خود آنها است.

پوری حسینی تاکید کرد: قیمت دیگری برای این دو باشگاه که مبنای کارشناسی داشته باشد، نمی توان تعیین کرد.

** انتشار آگهی فروش دو باشگاه هفته آینده

رییس سازمان خصوصی سازی از انتشار آگهی فروش دو باشگاه در هفته آینده خبر داد و گفت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد آگهی فروش استقلال و پرسپولیس را تا پایان هفته آینده منتشر کند.

** برگزاری مزایده طی 22 تا 30 بهمن 

به گفته معاون وزیر اقتصاد، مزایده این دو باشگاه بین روزهای 22 تا30 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

یاد آور می شود، هیات واگذاری روز 20 دی ماه سال جاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را قیمت گذاری کرد که براساس آن قیمت هر باشگاه 290 میلیارد تومان تعیین و مقرر شد 40 درصد از معامله به صورت نقدی و 60 درصد طی 2 سال در اقساط چهار تا شش ماهه واگذار شود.

گفتنی است، دارایی های این دو باشگاه شامل ورزشگاه های درفشی فر و مرغوبکار بوده و دارایی غیرپولی نیز برند و حق امتیاز را شامل می شود. همچنین بدهی های این دو باشگاه هم که مشکل اساسی در واگذاری آن ها است شامل سازمان ها، نهادها یا ورزشکاران می شود، بنابراین قیمت گذاری نهایی براساس قیمت برند، میزان دارایی و بدهی های معوقه است و چون باشگاه ها سودآوری نداشته قیمت گذاری براساس ارزش روز خالص دارایی محاسبه می شود، یعنی در این محاسبه دارایی های شرکت از بدهی ها کسر و مورد محاسبه قرار می گیرد. 

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *