پازل اسلام ستیزی

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، هفدهم دی ماه حادثه یی در فرانسه اتفاق افتاد که نگاه ها را به خود جلب کرد. آن رخداد حمله ی مسلحانه ی تروریستی به نشریه ی فکاهی «شارلی ابدو» بود که به کشته شدن 12 تن و زخمی شدن 10 تن دیگر انجامید. 

در حالی که عنوان شد این عملیات تروریستی از سوی القاعده عربستان صورت گرفته است، برخی از رسانه های فرانسوی و غربی با تعمیم دادن این حادثه تروریستی به جامعه مسلمانان با استفاده از فضاسازی رسانه یی سعی کردند چهره یی منفور و خشن از اسلام ارایه کنند. با این که جامعه مسلمانان همواره چنین اعمال تروریستی را محکوم می کند، موج تازه یی از اسلام ستیزی در کشور فرانسه رقم خورد. 

گویی بازی تازه یی در راه است که با استفاده از عملیات روانی و شانتاژ رسانه یی در رویکردی هماهنگ و برنامه ریزی شده از طرف برخی رسانه های غربی کلید خورد. بهره برداری این رسانه ها از کلیدواژه هایی خاص، چیزی جز دامن زدن به اسلام ستیزی را نشان نمی دهد و تحلیل محتوای این رسانه ها، برنامه یی خطرناک علیه مسلمانان را در ذهن تداعی می کند. 

فرانسه تبدیل به کانون اسلام ستیزی شد و حمله به شمار زیادی از مساجد و مکان های مذهبی مسلمانان، شعارنویسی نژادپرستانه بر دیوارهای مساجد و آتش سوزی مساجد بخشی از رفتارهای ضد اسلامی بود که رخ داد. 

اما سکانسی دیگر از اسلام ستیزی در فرانسه کلید خورد و نقش اول را نشریه فرانسوی«شارلی ابدو» بازی کرد. این نشریه در شماره ی جدیدش که چهارشنبه 14ژانویه 2015میلادی منتشر شد؛ دست به حرکتی موهن زده و با انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) در صفحه اول خود با تیتر «همه چیز بخشیده شد» و «من شارلی هستم» به پیامبر بزرگوار اسلام و مسلمانان توهین کرد. 

بدون شک این اتفاق حاکی از یک طرح پیچیده و خطرناک علیه اسلام و مسلمانان است. از این رو بررسی علل و عوامل شکل گیری چنین طرحی و بازیگرانی که به عنوان مجریان یا عوامل پشت صحنه حضور دارند تا حدودی می تواند به روشنگری در این زمینه کمک کند. 

در پازل تازه ی طراحی شده برای اسلام ستیزی استفاده از بازیگرانی همچون گروه های تکفیری و جریان های افراطی مانند القاعده و داعش از طرفی و بهره بردن و به میان آوردن جریان های افراطی غربی از طرف دیگر مطرح می شود. همچنین نقش فرماندهی و هدایت این پازل به عهده ی رژیم صهیونیستی است که با حمایت و سرمایه گذاری بر روی چنین جریان هایی بیشترین سود را می برد. 

آن چیزی که نشان دهنده این طرح پیچیده است، چاپ نشریه در تیراژی 3 میلیونی است؛ درحالی که به طور معمول این نشریه در 60 هزار نسخه چاپ می شود و این امر خود نشانگر جریان سازی و جهت گیری هدفمند در زمینه اسلام ستیزی است. 

از طرفی چاپ نشریه به زبان های گوناگون از گسترش دایره اسلام ستیزی و دادن بعد جهانی به آن حکایت دارد و فرانسه به عنوان پیشگام در این امر قرار گرفته است. 

فرانسه به عنوان کشوری که هفت میلیون مسلمان با تابعیت فرانسوی در آن زندگی می کنند، رابطه یی نزدیک با رژیم صهیونیستی دارد و اکنون تبدیل به کانونی برای تصویرسازی علیه مسلمانان شده و با بهره گرفتن از ابزارهای رسانه یی به عنوان کشوری در صف اول اسلام ستیزی قرار دارد. 

نگاه و نگرش نمایشی نسبت به مقوله ی تروریسم توسط فرانسه به سان بازی دو سرباخت برای فرانسه خواهد بود؛ چرا که توهین به بازتولید خشونت می انجامد. 

نکته جالب این است که کشور فرانسه از ابتدای بحران سوریه به صورتی آشکار از کمک به نیروهای تروریستی مخالف دمشق و معارضان این کشور خبر داده و طی چند سال گذشته همواره از گروه های مسلح مخالف «بشار اسد» در سوریه حمایت کرده است. 

تعریف دوگانه ی غرب از تروریسم و حمایت پنهان و آشکار از گروه های تروریستی به ویژه در سوریه و عراق نشانگر آن است که چنین گروه هایی در واقع ساخته و پرداخته غرب برای اهداف خاصی هستند. 

بدون شک رژیم صهیونیستی که همواره در پی تضعیف اسلام است به عنوان فرمانده، هدایت کننده و پشت صحنه ی چنین رخدادی است و از تمام توان خود در زمینه ی اسلام ستیزی بهره می برد. 

دولت فرانسه چند روز پیش اقدام به برگزاری راهپیمایی نمایشی کرد و حضور«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صف اول شرکت کنندگان در این راهپیمایی، جای هیچ شکی را باقی نمی گذاشت که این نمایش سعی در منحرف کردن افکار عمومی جهان از ریشه های افراط گرایی و حامیان آن داشت. 

حضور نتانیاهو در صف اول راهپیمایی نمایشی فرانسه دو هدف اصلی را پی گیری می کرد؛ نخست تخریب چهره ی اسلام به عنوان خشونت طلب و تروریست و دیگری اینکه خود را مخالف با تروریسم نشان دهد تا بتواند تصویری را که مردم جهان از رژیم اشغالگر قدس به ویژه در وقایع غزه در ذهن داشتند پاک کند و چهره ی جنایتکار خود را تطهیر نماید. 

در پایان باید یادآور شد 3 ضلع مثلث اسلام ستیزی را شکل می دهند؛ ضلع اول، گروه های تکفیری و تروریستی مانند القاعده و داعش هستند که روایتی جعلی و بدلی از اسلام را ارایه می کنند و چهره یی منفور و خشونت طلب از اسلام را نشان می دهند. ضلع دوم جریان های ضد اسلامی در غرب هستند که به صورتی دوگانه با تروریسم برخورد می کنند و آن را به «تروریسم خوب» و «تروریسم بد» تقسیم می کنند. ضلع سوم نیز رژیم صهیونیستی است که به نوعی اتاق فکر و سرمایه گذار جریان اسلام ستیزی است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *