کوتاهی شورای امنیت صهیونیست ها را جسورتر کرده است

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، 'حسین دهقانی' پنجشنبه (دیروز) در نشست آزاد شورای امنیت که به منظور بحث پیرامون اوضاع خاور میانه و فلسطین بر گزار شد، گفت: در حالی که 67 سال است مساله فلسطین در دستور کار سازمان ملل قرار گرفته، این شورا بار دیگر همانطور که در رای گیری هفته گذشته شاهد بودیم، صلح و عدالتی را که مردم فلسطین سال ها در انتظار آن بوده اند از آنها دریغ کرد و هیچ روزنه امیدی برای تحقق آرمان های این مردم باقی نگذاشت.

نماینده کشورمان افزود: برغم آنکه سال 2014 توسط سازمان ملل متحد به عنوان سال همبستگی با مردم فلسطین نامگذاری شده بود، متاسفانه دیدیم که وضع مردم فلسطین در این سال وخامت بیشتری پیدا کرد و قساوت و بی رحمی نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم تحت محاصره غزه در تیر و مرداد ماه به اوج خود رسید.

وی افزود: با همه این ها، این رژیم متجاوز هیچگاه بخاطر بمباران ها و کشتارهای بی رحمانه بیش از 2200 نفر از مردم بی دفاع و غیر نظامی از جمله صدها زن و کودک و آواره کردن ده ها هزار نفر مردم بیگناه فلسطین مورد بازخواست قرار نگرفت.

دهقانی در ادامه گفت: اراضی فلسطینی برغم همه تلاشها و درخواستهای مکرر جامعه جهانی برای دستیابی به راه حلی در چارچوب قوانین بین المللی، همچنان در اشغال رژیم اسرائیل قرار دارد و حقوق و آزادی های مسلم مردم فلسطین توسط این رژیم اشغالگر نادیده گرفته می شود.

وی افزود: بدیهی است که ناتوانی در حل این مساله و ادامه وضع موجود به تضعیف اعتبار نظام بین المللی و حاکمیت قانون خواهد انجامید. 

دهقانی در سازمان ملل تصریح کرد: شورای امنیت، بویژه درشرایطی که اوضاع منطقه خاور میانه چنین وخامتی پیدا کرده و سرزمین های اشغالی را با خطر بی ثباتی کامل روبرو کرده است، نمی تواند خود را در تلاش ها برای یافتن راه حلی عادلانه درباره مساله فلسطین در حاشیه قرار دهد.

نماینده کشورمان که هم اکنون ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را به عهده دارد، ادامه داد: جنبش عدم تعهد از شورای امنیت انتظار دارد تا بر اساس مندرجات منشور سازمان ملل متحد اقدامات قاطعی را برای پایان بخشیدن به چندین دهه بی عدالتی و اشغال سرزمین های فلسطینی از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل به عمل آورد.

وی افزود: شورای امنیت بار دیگر نشان داد که در انجام وظائف خود و حل و فصل این بحران و مشارکت معنادار در حل مسائل خاور میانه ناتوان است و حتی به اجرای قطعنامه هایی که خود نیز صادر کرده، قادر نیست. 

به گفته نماینده ایران در سازمان ملل 'نتیجه رای گیری اخیر نشان داد که برغم اتفاق نظر کامل بین المللی در مورد مساله فلسطین، از جمله رای حمایت 180 کشور در مجمع عمومی این سازمان از حق آزادی و خودمختاری فلسطینیان، همراه با حمایت سایر مجامع بین المللی دولتی و غیر دولتی که خواستار پایان یافتن این اشغال بوده اند، شورای امنیت در مجموع توانایی و تمایل لازم برای ایفای مسوولیت خود را در این مورد ندارد'. 

دهقانی در پاسخ به اتهامات و فرافکنی های سفیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان گفت: بسیار مضحک است که رژیم اشغالگری که بر اساس مدارک موجود سازمان ملل، جنایات و سیاست های نژادپرستانه آن زبانزد همگان است و همواره مرزهای شناخته شده بین المللی را مورد تجاوز قرار داده و مرتکب جنایات جنگی علیه بشریت می شود، همسایگان خود را مورد تهاجم و یا تهدید قرار می دهد، در تولید و انباشت سلاح های کشتار جمعی و در قتل عام هزاران فلسطینی از جمله زنان و کودکان سابقه ای طولانی دارد، در این نشست و سایر نشست های این سازمان، به قصد سرپوش گذاشتن بر سوابق خود، به موعظه درمورد صلح، مردم سالاری، حاکمیت قانون و آزادی می پردازد. 

نماینده ایران در سازمان ملل در نهایت با تاکید بر اینکه کشورهای عضو این سازمان نباید اجازه دهند که این رژیم بیش از این نهادهای بین المللی را مورد تمسخر و مضحکه قرار دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر حقانیت نیروهای مقاومت فلسطینی و لبنانی در مخالفت با تجاوز و بازپس گیری سرزمینهای اشغالی خود، خواستار صلح و عدالتی مبتنی بر احترام همگانی به قوانین پذیرفته شده بین المللی در خاور میانه است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *