هشدار آمریکا به کره شمالی: فرصت برای پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک رو به پایان است!

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از  آسوشیتدپرس، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تلاش می کند گزینه هایی را برای مقابله با پیونگ یانگ بعد از آزمایش اخیر موشک بالستیک قاره پیما توسط این کشور بیابد.

ترامپ و مقامات ارشد دولت وی ایده مجازات کشورهایی را که روابط تجاری با کره شمالی دارند مطرح کردند که هدف اصلی آن چین، بزرگترین حامی کره شمالی است. ترامپ روز چهارشنبه در توییتی نوشت چرا آمریکا باید توافق های تجاری بد را با «کشورهایی که به ما کمک نمی کنند» ادامه دهد.

این پیام ترامپ را نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت این سازمان مطرح کرد و گفت دولت ترامپ در حال بررسی «مجازات هایی علیه هر کشوری است که با این حکومت منزوی رابطه و تجارت دارد.»

آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد پیونگ‌یانگ «در حال بستن و از بین بردن» دورنمای پیدا کردن راه حلی دیپلماتیک با اقدامات تحریک‌آمیز خود در شبه جزیره کره است.

به رغم افزایش دیدگاه بدبینانه ترامپ در قبال پکن، برخی مقامات دولت آمریکا هنوز امیدوارند که بتوان چین را به افزایش فشار اقتصادی روی پیونگ یانگ ترغیب کرد. ترامپ نیز که در ساعات اولیه روز چهارشنبه عازم اروپا شد قرار است با شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیهنشست سران گروه بیست در آلمان دیدار کند.

تا کنون هم چین و هم کره شمالی در برابر سخنان جدی و توییت های تهدید آمیز ترامپ مقاوم و نفوذ ناپذیر بوده اند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *