پوتین قانون جنجالی نوسازی مسکو را امضا کرد

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز شنبه قانونی جنجالی را امضاء کرد که بر اساس آن چندین هزار خانه قدیمی در مسکو تخریب و ساکنان آن‌ها در مکان دیگری اسکان داده می‌شوند.

این قانون جنجالی موجب برگزاری تظاهرات گسترده در ماه مه شده بود. دومای روسیه ۱۴ ژوئن به این قانون رای داد و ۲۸ ژوئن نیز شورای فدراسیون روسیه آن را تصویب کرد. این قانون که روز شنبه تایید شد، فورا به اجرا در خواهد آمد.

بر اساس این طرح گسترده شهرسازی که ماه فوریه از سوی سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، اعلام شد، بیش از ۴۰۰۰ خانه مربوط به دوران شوروی سابق باید از ماه سپتامبر تخریب شوند، که این موضوع مستلزم جابه‌جایی چند صد هزار نفر از ساکنان مسکو است.

شهرداری مسکو قصد دارد به جای این چند هزار ساختمان که طبقات اندکی دارند، برج‌های بلند بسازد تا عده بیشتری در آن‌ها ساکن شوند. شهر مسکو با ۱۲ میلیون نفر جمعیت از کمبود فضای ساخت و ساز رنج می‌برد.

به عقیده منتقدان، چنین طرحی نشانه احترام نگذاشتن مقامات به مالکیت خصوصی است.

مقامات مسکو در واکنش به اعتراضات مردمی درباره این طرح، وسعت این طرح را کاهش دادند. در ابتدا پیش‌بینی می‌شد این اقدام زندگی حدود یک میلیون نفر را تحت تاثیر قراردهد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *