بسته حمایتی مدارس غیردولتی دنبال می شود

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، مجتبی زینی وند روز پنجشنبه در همایش مسوولان و مدیران مدارس غیر دولتی استان هرمزگان افزود: این امر تقویت مشارکت مردم در اداره مراکز غیردولتی با هدف افزایش کیفیت آموزش در مدارس دولتی را دنبال می کند.

وی ادامه داد: در این راستا استفاده از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی در آموزش و پرورش برای تقویت مدارس غیر دولتی به عنوان یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش با جدیت دنبال می شود.

وی بیان کرد: بازیابی اعتماد و اطمینان بخشی به اصل مشارکت مردم در متن برنامه های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، چرا که یکی از شاخص های توسعه هر کشور آموزش و پرورش است.

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش پویا در گرو مشارکت همگانی است و تجربه در دنیا نشان داده که دولتها بدون مشارکت مردم نمی توانند از آموزش و پرورش کارآمدی برخوردارباشند.

وی اظهار کرد: در راستای رفع چالش ها و مشکلات مدارس غیردولتی که صراحت قانونی نیز برای آن وجود دارد، باید همه دستگاهها و اداره ها، همکاری و حمایت لازم را داشته باشند که شهرداری مهم ترین این دستگاه ها می توان اشاره کرد.

وی با تاکید برصراحت قانون درحکایت از مدارس غیردولتی، خاطرنشان کرد: ماده 19 قانون تاسیس مدارس غیر دولتی به صراحت تاکید دارد که مدارس غیر دولتی در برخورداری از تخفیف و تمامی معافیت های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند و باید به یک چشم دیده شوند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مالی و لزوم حمایت تسهیلاتی از متولیان مدارس غیردولتی تاکید کرد: بر اساس ماده 10 قانون تاسیس مدارس غیردولتی، بانک های کشور موظف هستند طبق قانون عملیات بانکی بدون ربا با معرفی وزارت آموزش و پرورش 50 درصد از نیاز مالی مووسسه های مدارس و مراکز پرورشی غیردولتی را برای تهیه فضای آموزشی و پرورشی و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به صورت وام و برای سایر اشخاص از دیگر منابع اعتبارات بانکی تامین کنند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه مشکلات مطرح شده از سوی نماینده مدارس غیردولتی استان باید در شورای آموزش و پرورش استان دنبال شود، بیان کرد: علاوه براین توجه به ظرفیت اشتغالزایی این مدارس باید در شورای اشتغال و سرمایه گذاری مدنظر باشد و حمایت های لازم از مجریان مدارس غیردولتی انجام شود.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان نیز در این نشست گفت: اکنون 186 مدرسه غیردولتی از دبستان تا متوسطه در استان فعالیت دارند که جمعیت 35 هزار نفری این مدارس با احتساب مراکز پیش دبستانی 10 درصد جمعیت دانش آموزی کل استان را تشکیل می دهد.

علی کرمپور افزود: در بخش مدارس غیردولتی همچنین 571 پیش دبستانی با جمعیت 15 هزار نفر در استان فعالیت دارند که در کنار سایر مدارس غیر دولتی در مقاطع مختلف تحصیلی همگی در طرح بسته حمایتی قرار دارند.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش سیاست توسعه مشارکت های مردمی و جلب و جذب آن را با بسته های حمایتی در دستور کار دارد و این مهم در شمار اولویت های اصلی و راهبردی آموزش و پرورش استان قرار دارد.

24 لغایت 30 دیماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است. 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *