برپایی باشکوه نماز عید سعید فطر در شهر میانه+گزارش تصویری

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، روز دوشنبه ۵ تیرماه، نماز عید سعید فطر با حضور گسترده مردم مؤمن میانه در مسجد جامع این شهر و به امامت حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی اقامه شد.

 

نماز عید نمازی است که مسلمانان در دو روز عید فطر و عید قربان می‌خوانند و مسلمانان در زمان محمد، به جماعت در این نماز شرکت می‌کنند.

 

عید فطر، روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد. به راستی که فطرت، چه عطر دل انگیز و روح افزایی دارد و زندگی در پرتوی فطرت چه زیباست!

در پایان ماه مبارک رمضان و پس از یک ماه عبادت و روزه داری، اسلام روز اول ماه شوّال را عید قرار داده است؛ زیرا در این روز، انسان ها به فطرت خود بازمی گردند و متوجه عظمت خداوند متعال می شوند.

در این روز، مسلمانان، جسم را به وسیله غسل کردن پاکیزه کرده و با پوشیدن لباس های تمیز و خوشبوکردن خود، آن را کامل می نمایند. پاکیزگی روح و جانشان نیز به وسیله دعا و مناجات و نماز صورت خواهد گرفت و سرانجام، پاکیزگی اموال و دارایی های آنها به وسیله فطریه دادن و کمک کردن بهه انسان های فقیر و نیازمند صورت می پذیرد.

 

آنچه در ادامه می‌آید گزارش تصویری این مراسم است.

 

 

  

 

عکاس و خبرنگار : امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *