نهضت محرومیت‌زدایی توسط سپاه در بخش کاغذکنان میانه/سبزپوشانی که همواره در کنار مردم اند+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، سپاه امروز بیش از هر زمان دیگری نقش موثر خویش را درعمران و آبادانی کشور انجام داده است و با بهره گیری از روحیه ایثار و منش بسیجی، توانسته است در رفع محرومیت و آبادانی روستاها به دولت کمک کند.

این نهاد انقلابی در طرح های ملی، بهره برداری از توان متخصصان بسیجی در امور فنی،‌ سازندگی،‌ محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، افزایش توان فنی و تجربی جوانان و بسیجیان، ایجاد فضای مناسب برای یادگیری و انجام فعالیت های گروهی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری با بهره گیری از ظرفیت های بومی، محلی و مغفول مانده در اقتصاد مقاومتی و کمک به امداد رسانی در حوادث و سوانح غیر مترقبه در جامعه، نقش بی بدیل خود را ایفا کرده است.

 

سرهنگ پاسدار جعفر غیابی فرمانده سپاه ناحیه میانه در بازدید از پروژه های محرومیت زدایی بخش کاغذکنان میانه در گفتگو با خبرنگار میانا با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در سطح شهرستان، گفت: در کنار ماموریت فرهنگی و آموزشی بسیج در شهرستان میانه ماموریت های بسیاری در عرصه بسیج سازندگی و محرومیت زدایی به سپاه محول شده است.

 

فرمانده سپاه میانه با تاکید بر این که این نهاد مقدس نگهبان دستاوردهای انقلاب است، افزود: بسیج همواره در حوزه های بهداشتی و محرومیت زدایی در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که امروز در روستاها در موضوعاتی مانند اشتغال زایی و مهاجرت وجود دارد دولت و مسئولان باید به جد برای رفع بیکاری این قشر از جامعه وارد عمل شوند.

 

غیابی  با اشاره به اهمیت خدمت به محرومین و محرومیت زدایی از تصویب ۵ دهستان درآذربایجان شرقی به عنوان الگو پایلوت پیشرفت و آبادانی خبر داد.

 

وی با بیان اینکه دهستان شمالی بخش کاغذکنان میانه با ۲۹ روستا در سال جاری جزو ۵ دهستان محروم به تصویب رسیده در راستای توسعه و آبادانی روستایی مشخص شده است، اظهار داشت:  ایجاد اشتغال و کارآفرینی و ارتقاء برخورداری این مناطق جزو اولیت های سازمان بسیج سازندگی خواهد بود.

 

سرهنگ پاسدار غیابی توسعه زیر ساختی و عمرانی دهستان شمالی کاغذکنان را به عنوان منطقه محروم را از برنامه های اصلی سپاه ناحیه میانه در سال جدید عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اعتبارات کلان و چشم گیری به منظور راه اندازی کارگاه های تولیدی و توسعه کشاورزی منطقه به تصویب رسیده است.

 

وی افزود: مدیریت جهادی و همت برای رفع فقر و محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان توسط سپاه آغاز شده و به یاری خداوند در سال‌های آینده نیز با قوت ادامه پیدا می‌کند.

غابی تصریح کرد: دهستان شمالی بخش کاغذکنان میانه به عنوان منطقه ای با درجه محرومیت ۷ و بالاتر است که در حال حاضر به دلیل مشکلات فراوانی همچون کم آبی و نبود اشتغال پایدار به معضل کاهش جمعیت در بسیاری از روستاها دست و پنجه نرم می کند.

فرمانده سپاه میانه از شروع ساخت ۲ خانه عالم، ۵ استخر پیلیمری و ۳ چاه نیمه عمیق به منظور تامین آب آشامیدنی و همچنین احداث راه روستایی از فروردین ماه سال جاری خبر داد و افزود: باهمت جهاد گران سازندگی این پروژه ها تا تیرماه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 

پیش از این نیز سرهنگ قائمی رئیس بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی همچنین از بودجه ۵۴ میلیارد تومانی سازمان بسیج سازندگی برای طرح های اقتصاد مقاومتی و تولیدی استانآذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد و افزود: با اجرایی کردن سیاسیت های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی و نقش مکمل دولت با این میزان اعتبار شاهد ایجاد ۳۶۰۰ حرفه و شغل در سطح استان خواهیم بود.

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *