آزادی ۶۳ زندانی جرائم غیر عمد و محکومین مالی در شهرستان میانه

به گزارش پایگاه خبری میانا، سعید کشاورز امامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مشارکت ۵۵۰ میلیون ریالی خیران شهرستان در جشن گلریزان سال گذشته، گفت: ۲۳۰ میلیون ریال از میزان مشارکت به حساب ستاد دیه استان وایز شده و با کمک ۴ میلیارد ریالی ستاد دیه استان ۳۸ نفر از محکومان مالی و جرائم غیرعمد در سال گذشته آزاد و از سوی انجمن حمایت از زندانیان میانه نیز ۲۵ نفر دیگر آزاد شدند.

 

وی از هزینه کرد ۶ میلیارد ریال از سوی انجمن حمایت از زندانیان برای خانواده های زندانیان تحت پوشش انجمن خبر داد و افزود: این امر تنها با مشارکت مردمی و خیران شهرستان صورت گرفته است.

 

امامی در ادامه با بیان اینکه میزان مشارکت مردم تاثیر مستقیمی بر آزادسازی زندانیان از ناحیه ستاد دیه استان دارد ، گفت: هر چقدر میزان مشارکت مردمی بالا باشد خواهیم توانست مشارکت بالای ستاد دیه استان را جذب و افراد بیشتری از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد را آزاد کنیم.

 

دادستان میانه به مقایسه آماری چند شهرستان در میزان مشارکت مردمی و جذب مشارکت ستاد دیه استان در آزادسازی این زندانیان طی سال گذشته پرداخت و افزود: از شهرهای اهر و خداآفرین ۴۰۰ میلیون ریال مشارکت مردمی به ستاد دیه استان واریز و از سوی ستاد ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای آزادسازی ۳۴ نفر، همچنین از تبریز ۱۵ میلیارد ریال به ستاد دیه واریز و از سوی ستاد نیز ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آزادسازی ۲۴۸ نفر هزینه شده است.

 

امامی اضافه کرد: از جلفا ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت مردمی به ستاد دیه استان واریز و از سوی ستاد نیز ۳ میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال برای آزادسازی ۵ نفر هزینه شده همچنین از سراب مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال واریز شده که با کمک ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ستاد دیه استان ۱۲ نفر زندانی آزاد شده اند و نیز از شهرستان هشترود ۸۰ میلیون ریال مشارکت مردمی به حساب ستاد دیه استان واریز و با کمک ۶۰۰ میلیون ریالی ستاد دیه ۳ نفر از زندانیان این شهرستان آزاد شدند.

دادستان میانه سنت حسنه گلریزان را برگرفته از سنت حسنه ای داشت که توسط شهید لاجوردی از سال ۶۹ قوت گرفته و در مکانهای ورزشی از جمله گود زورخانه با برپایی جشنی از مردم مشارکت جمع آوری می شد و توسط این شهید که رییس سازمان وقت زندانها بود این کار خیر ساماندهی شده و به طور رسمی از سال ۷۶ انجمن حمایت از زندانیان پایه ریزی شده و دولت پس از ثبت این موسسه بودجه ای برای آن با وجود مشارکت مردمی اختصاص می دهد که بسته به میزان مشارکت مردم میزان مشارکت دولت نیز تعیین می شود.

 

وی از حسینی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان میانه و مجموع کارکنان انجمن که در کنار ستاد دیه استان، زندان میانه و سازمان زندان های کشور در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی از جمله نفقه، مهریه، دیه و چک تلاش می کنند تقدیر کرد و افزود: این انجمن به طور موثر و فعال در امور زندانیان محبوس شده مشارکتکرده و فعالیت عمده آنان حرکت در مسیر کاهش آسیب های ناشی از زندانی بودن سرپرست خانوار است.

 

امامی به میزان مشارکت بالای مردم و خیران شهرستان در امور خیر اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) میانه به لحاظ میزان مشارکت مردمی همواره رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه آمار قابل ملاحظه ای از زندانیان سطح کشور را محکومین جرائم مالی و غیرعمد تشکیل می دهند ، افزود: در برخی موارد و در زندگی روزمره بروز برخی اتقاقات اجتناب ناپذیر بوده و مقام های قضایی نیز به لحاظ تصریح قانونی مکلف به معرفی برخی افراد به زندان هستند.

 

دادستان میانه گفت: ما مفتخر به این هستیم با مردمی زندگی می کنیم که مشارکت خود را در هر عرصه ای از هم نوع خود دریغ نمی کنند همچنین یاد گرفته ایم در سایه امنیت و درایت ها و مدیریت های مقام معظم رهبری در تمامی زمینه ها موفق عمل کنیم و امروز اگر در زمینه جرائم غیرعمد و محکومین مالی توفیقاتی حاصل شده همه را مدیون انجمن حمایت از زندان میانه، ستاد دیه استان و مشارکت و خیرخواهی مردم نوع دوست ایران اسلامی هستیم.

امامی همچنین از مردم برای مشارکت حداکثری در جهت جذب مشارکت بیشتر ستاد دیه استان دعوت کرد و گفت: زندانیان و خانواده های آنان همواره چشم انتظار یاری مردم و مسئولان هستند.

 

وی از اهدای ۱۰۰ میلیون ریال مشارکت توسط مدیرکل زندان های استان برای جشن گلریزان در شهرستان میانه خبر داد و از حضور خیران و مسئولان در جشن گلریزان و نیز حمایت و همراهی مسئولین شهرستان در روند دستیابی انجمن حمایت از زندانیان میانه به اهداف بزرگ خود تقدیر کرد.

 

امامی توفیق در زمینه امنیت اجتماعی، پیشگری و کاهش آسیب ها را مدیون مشارکت های مردمی و حضور خیران دانست.

 

دادستان عمومی و انقلاب میانه بر قدردانی از نعمت امنیت در کشور که نعمت بی بدیل الهی و ارمغان خون شهداست تاکید کرد و با اشاره به حادثه مجلس و مرقد مطهر امام خمینی (ره) گفت: عده ای کور دل در صدد وارد کردن خدشه به امنیت در کشور ما هستند که با حضور بهتر و پرشورتر خود در عرصه های اجتماعی پاسخی مناسب به این کوردلان خواهیم داد همانگونه که در گذشته و در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس این امر را ثابت کرده ایم که ما پشتیبان ولایت، انقلاب و نظام خود هستیم.

 

میانه یکی از شهرهای مهم استان آذربایجان شرقی و در جنوب شرق این استان قرار دارد و به واسطهٔ اینکه سال‌ها تنها راه ارتباطی منطقهٔ آذربایجان به بدنهٔ اصلی کشور از طریق درهٔ قافلانکوه بوده، به عنوان دروازهٔ آذربایجان شناخته می‌شود.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *