بهره برداری از معدن مولیبدن میانه با هزینه کرد ۱۴۰ میلیارد ریال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میانا، حمید شکری در گفت و گویی اختصاصی گفت: بهره برداری از معدن به علت پایین آمدن قیمت جهانی مولیبدن  متوقف شده بود اما در دیدار با مدیر عامل شرکت و هماهنگیهای بعمل آمده توافق گردید که کارخانه فرآوری ۴۰۰ هزار تنی مولیبدن در میانه احداث شود.

وی به  طرح توجیهی این کارخانه با ارزش افزوده بیشتر اشاره کرده گفت: فعالیت دوباره این معدن با شروع مطالعاتی پروژه از اواخر تیر ماه شروع و فاز اجرایی کارخانه فرآوری آن نیز از اواخر مهر ماه آغاز می شود.

 

پس از اکتشاف بزرگترین ذخیره پورفیری مولیبدن پورفیری میانه با سرمایه گذاری حدود ۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مسئولین بارها از اشتغال ۱۵۰ نفر در مرحله اکتشاف و ایجاد اشتغال برای صدها جوان جویای کار میانه ای با آغاز بهره‌برداری و فرآوری معدن خبر می دادند.

معدن سیه کمر که مقدار کل ذخیره کانسار مولیبدن ۶/۱۰۵ میلیون تن تخمین زده شده است می تواند گشایشی به منظور برون رفت شهرستان میانه که آمار نخست بیکاری استان را یدک می شود بشمار آید، اما متاسفانه وعده مسئولین در رابطه با احداث کارخانه تولید فرومولیبدن در ۳ فاز آغاز که قرار بود در سال ۹۳ عملیاتی شود هنوز محقق نشده است.

این پروژه به گفته مسئولین در صورت بهره برداری در فاز اول می توانست با ظرفیت ورودی ۲ میلیون تن خوراک در سال احداث و بهره‌برداری شود و مرحله به مرحله تا ۳ فاز افزایش یابد.

 از این مقدار ذخیره ۲/۳۹ میلیون تن با عیار ۵۳۹ گرم در تن مولیبدن به عنوان ذخیره قطعی و مقدار ۴/۶۶ میلیون تن با عیار ۲۶۶ گرم در تن مولیبدن به عنوان ذخیره احتمالی رده بندی می شود و مطالعات کارخانه های فرآوری بزرگترین ذخیره مولیبدن پورفیری کشور در میانه همزمان با انجام مراحل اکتشاف در سالهای گذشته آغاز شده است.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. فرهنگی دلسوز

    کاش که عملی شود تا در حد توان خود کمی از بیکاری جوانان مان کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *