وعده های بر زمین مانده مسئولین در شهرستان میانه/ دولت روحانی ۴ سال دیگر پاسخگو است

سال ۹۵ با تمامی اتفاقات تلخ و شیرنش گذشت و پایگاه اطلاع رسانی میانا در این سال سعی داشت تا ضمن استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات در اختیار خود در راستای انعکاس اخبار و مشکلات شهرستان گم برداشته و در این راه به منافع  سودجویان و افراد منفعت طلب بی اعتنا باشد.

 

امید است در این راه سخت و دشوار مجموعه میانا توانسته باشد نمره قبولی را از دست شما مردم بگیرد، اما در این میان دولتمردان و نمایندگان میانه نیز زحمات زیادی کشیده اند و برای اعتلای نام شهرستان همواره در صدد خدمت رسانی بوده اند، هرچند که در برخی موارد این خدمت رسانی ها جامع عمل به خود نپوشانده و در حد حرف و شعار باقی مانده است.

 

نکته ای که شاید در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نمود بیشتری به خود دید و مردم با حضور حداکثری نشان دادند علاوه بر مشارکت سلایق مختلف سیاسی مطالبات زیادی از دولت تدبیر و امید دارند و در ۴ سال آینده هیچ گاه اسیر وعده و وعید ها و یا قدرت نمایی و زر و زور اشخاص نخواهند شد.

 

انتخابی که ۴ سال دیگر باید در مورد آن قضاوت کرد و دید که آیا شعار ها و وعده ها همچنان باقی خواهد ماند و یا اشتباهات گذشتگان دوباره تکرار خواهد شد؛ اما نکته اصلی و محوریت سخنان این نوشتار برا روی وعده های بر زمین مانده مسئولین شهرستان در طی سالهای گذشته گشته است.

 

موارد مشکلاتی اساسی و زیر بنایی که با زندگی و معشیت همشهریان میانه ای گره خورده و همواره پیگری این مسائل بوده اند. حل مشکلات بیکاری شهرستان که رتبه یک استان و رونق تولید و افزایش کیفیت خدمات رسانی دستگاه های اجرایی از جمله مهم ترین این مسائل بشمار می روند.

 

 

اگر بخواهیم بصورت تیتر وار به وعده های بر زمین مانده مسئولین و نمایندگان دور دهم اشاره ای داشته باشیم میتوانیم موارد را بدین ترتیب لیست کنیم؛

– بهره برداری از آب شرب میانه

-تکمیل محور گردشگری کندوان و محور تاریخی ترکمانچای

-سایت گردشگری سد شهریار

-سایت گردشگری دریاچه سد آیدوغموش

-انتقال آب شرب میانه از سد گرمی

-احداث کارخانه پتروشیمی در میانه

-تکمیل فاز ذوب و احیا ذوب آهن آذربایجان

-انتقال آب گرمی چای به میانه

-ارتقا صومعه علیا به شهر

-تعیین تکلیف ایجاد فرمانداری ترکمانچای

-افتتاح بانک سرمایه

-بهره برداری از راه آهن میانه تا بستان آباد

-تکمیل راه آهن دوخطه میانه – تبریز

-تکمیل و تجهیز امکانات شهربازی میانه و افزایش خدمات

-بهره برداری از جاده سرچم – میانه

-بهره برداری از بیمارستان امام خمینی

-ایجاد مجتمع آموزش عالی سلامت، دانشکده پزشکی

-قول رییس جمهور درباره راه آهن اردبیل – میانه

-افتتاح استخر کارگران تا دهه فجر

-پروژه ی اطراف امامزاده اسماعیل (ع)

-افتتاح پروژه کمربندی ساحلی میانه

-افتتاح راه آهن میانه اردبیل

-اتمام قطار میانه ـ تبریز

-اتمام پروژه راه آهن اردبیل – میانه

 

 

این موارد جزو مهم ترین وعده های بر زمین مانده مسئولین و نمایندگان شهرستان میانه بشمار می روند که قرار بود تا آخر سال ۹۵ شاهد اجرایی شدن بیشتر آن ها باشیم اما متاسفانه اینگونه نشد.

 

به غیر این مطالبات مردم میانه همواره در آرزوی داشتن واحدهای تولید و جذب سرمایه گذار بوده اند که این موضوع نیز تا کنون به شکل مطلوب محقق نشده است.

 

مناسب نبودن وضعیت راه های موصلاتی با آمار بالای تصادفات بویژه در مسیر میانه –تبریز و لزوم دو بانده کردن آن به علت فاصله شهرستان از آزاد راه زنجان – تبریز از دیگر مواردی است که می توان در فهرست کارهای انجام نشده و نیازمند پیگری عنوان کرد.

 

افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری و لزوم توجه جدی به مسائل فرهنگی که همواره جای آن در بودجه های برخی سازمان ها مانند شهرداری که علی رغم افزایش درجه از ۸ به ۹ و ضرورت ایجاد معاونت فرهنگی در آن در دیگر مواردی است که می توان بصورت موردی روی آن ها بحث و به عنوان دیگر موارد ضروری و قابل پیگری شهر میانه عنوان کرد.

 

بدون شک محقق شدن تمامی این موارد بدست یک فرد امکان پذیر نخواهد بود و جوانان و نخبگان شهرستان باید در کنار رسانه های دلسوز و مردمی که اندیشه ای جز خدمت و اطلاع رسانی ندارند در صدد انعکاس و رساندن صدای مناطق محروم شهرستان به گوش مسئولین استانی و کشوری بر آیند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. در این سایت خیلی تلاش کردی وقلم زدی ———اما نشد.خسته نباشی .توتلاشت را کردی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *