راکد شدن فعالیت انجمن های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه/ضعف مدیران دولت تدبیر و امید در مدیریت فرهنگی و هنری جامعه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، هنر از زمان خلقت انسان وسیله‌ای برای آرامش روانی و برقراری ارتباط عاطفی بشر بوده است، اگر این هدیه الهی از سمت صاحبان قدرت و سرمایه و حتی مسئولین نادیده گرفته شود، بی شک در وجود هنرمند می‌میرد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان امر فرهنگ چند سالی است که در شهرستان میانه همواره با گلایه مندی اهالی فرهنگ و هنر از کم کاری این اداره و ارتباط ضعیف آن با هنرمندان رنج می برد.

 

میانه یکی از شهرهای هنرخیز استان آذربایجان شرقی است که هنرمندان بسیاری را به جامعه هنری تحویل داده است، هنرمندانی که به خلق آثار جدیدی  روی می‌آورند و همچنان مورد بی‌مهری مسئولین قرار می‌گیرند.

 

متاسفانه اداره ارشاد شهرستان میانه طی سالیان گذشته نسبت به هنرمندان جوان کم توجه است و حمایت لازم را از آنها ندارد، از جمله این حمایت‌ها کسب مجوز برای برگزاری تئاترهای هنری است که متاسفانه این پُرسه اداری زمان بسیاری را به خود اختصاص می‌‌دهد.

 

این در حالی است که با توجه پتانسیل موجود در شهرستان میانه در حوزه نمایش که می‌تواند آن را به یکی از قطب‌های نمایش در منطقه تبدیل کند. اما جای بسی تامل دارد که شورای نظارت و ارزشیابی نمایش در  شهرستان مراغه تشکیل شد ه اما متاسفانه این موهم هنوز در میانه محقق نشده است.

 

بدون شک یکی از مهمترین اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارائه خدمات به هنرمندان  شهرستان، ایجاد بستری مناسب هم از لحاظ نرم افزاری و هم از لحاظ سخت افزاری برای هنرمندان است تا این قشر فرهیخته بتوانند با سهولت  و در کمترین زمان ممکن نسبت به تولید و ارائه آثار هنری خود همت گمارند .

 

این روزها اگر گذرتان از مجتمع فرهنگی هنری فجر که بگذرد متوحه خواهید شد اکثر انجمن های اداره ارشاد راکد و بدون فعالیت تنها با دری بسته خودنمایی می کند، حال سوال اینجاست که چرا مسئولین شهر هیچ فکری در قبال این وضعیت نمی کنند؟

 

براستی دولت تدبیر و امید حسن روحانی تا کی می خواهد با وعده و عید خود در قبال حمایت از هنرمندان در اهداف انتخاباتی خود را در پیش بگیرد به طوری که اسحاق جهانگیری در دومین مناظره انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید به هنرمندانی که در صحنه  بین‌المللی پرچم ایران را برافراشته می‌کنند، افتخار کنیم. سوال ما از شما این است که آیا با درهای بسته انجمن های هنری بویژه در شهرهای کوچک می توان هنرمندانی در سطح بین الملل پرورش داد که شما بدان افتخار کنید؟

 

 

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، بر خلاف دوره پیشین هنرمندان حضور بسیار کمرنگ تری در کنار کاندیداها دارند. در دوره یازدهم، عمده هنرمندان مطرح حامی حسن روحانی بودند و جریان سازی ویژه‌ای در این زمینه شده بود اما اکنون در فاصله نه چندان طولانی تا موعد انتخابات ریاست جمهوری، هنوز خبری از حمایت گسترده هنرمندان از رئیس دولت یازدهم و کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیست.

 

 

هرچند شماری از هنرمندان از روحانی حمایت کرده‌اند اما بیشتر هنرمندان حاضر به حمایت از روحانی نشده‌اند و آن گونه که شواهد نشان می‌دهد، این وضعیت تا موعد انتخابات دوام خواهد داشت. در واقع هنرمندان قصد ندارند در این دوره به صورت گسترده و فراگیر خود را هزینه کاندیداهای ریاست جمهوری به ویژه رئیس جمهور مستقر کنند و به همین دلیل، برخی از ایشان به صراحت در شبکه های اجتماعی تأکید کردند که هیچ حمایتی از حسن روحانی نخواهند کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *