مقام اول میانه در بیکاری/سد شهریار میانه با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان هنوز به بهره برداری نرسیده است

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی میانا به نقل از فارس، یعقوب شیویاری با عرض تسلیت به خانواده های داغدیده در سیل آذربایجان شرقی، غربی و کردستان اظهار داشت: با وجود اینکه شیرزنان و دلیرمردان آذربایجان در حفاظت از کیان و دین این مرز و بوم اقداماتی غیرقابل انکار داشتند اما وضعیت آذربایجان در شان مردم نیست.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آذربایجان سر ایران است و ارزش پیکر انسانی به سر و مغز است بنابراین اگر وضعیت آذربایجان مناسب نباشد پیکر آن اهمیتی ندارد.

وی گفت: سال ۹۶ به فرمایش مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال مزین شده است اما جامعه کنونی ایران درگیر فقر، بیکاری، اعتیاد، طلاق، بزهکاری و انواع بیمه ها است که این بیماری ها از جامعه ایران رخت نخواهد شست جز با غیرت و عزت ملی.

این نماینده با اشاره به ایام ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: در آن دوران پیر و جوان، خرد و کلان، زن و مرد به پاسداری از حریم اسلامی و حریم کشور به جبهه ها شتافتند، اکنون نیز با عزم ملی و با کار جهادی می توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

شیویاری با بیان اینکه با اقتصاد مقاومتی مشکلات جامعه حل می شود، عنوان کرد: اگر فقط اصل ۲۹ قانون اساسی مورد عنایت دولت و مجلس قرار گیرد بسیاری از مشکلات با همت ملی برطرف می شود.

نماینده مردم میانه با بیان اینکه حوزه انتخابیه اش دارای ۴ بخش، ۵ شهر و ۳۵۰ روستا است، گفت: با وجود اینکه میانه فرمانداری ویژه است اما گله مندی مردم متعدد است و امروز با بی مهری به مردم این منطقه و با وجود جوانان غیرتمند رتبه بیکاری را میانه کسب کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه میانه دارای پتانسیل های فراوان است، اظهار داشت: منابع زیرزمینی، زمین های حاصلخیز، آب های سطحی، منابع بکر، سدهای بزرگ و کوچک و آثار باستانی از جمله پتانسیل های این منطقه است که نیازمند عزم راسخ و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران است.

وی تاکید کرد: میانه با داشتن پتانسیل های متعدد و ظرفیت های بالقوه قابلیت تبدیل شدن به الگوی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و این کار تنها با کمک مجلس و دولت و تخصیص اعتبارات مناسب امکان پذیر است.

شیویاری خطاب به مردم میانه از تهیه لیستی از مطالبات مردم خبر داد و گفت: مطالبات شما را جمع آوری و اولویت بندی کرده ام و به زودی گزارشی از پیگیری های خود به سمع و نظر مردم میانه خواهم رساند اما باید عدم رضایت خود را از تخصیص اعتبارات ناچیز در حوزه پروژه های عمرانی اعلام کنم.

وی اظهار داشت: وزیر نیرو عنوان کرده بود که تا پایان سال ۹۵، سد گرمی چای به بهره برداری خواهد رسید و مردم میانه از آب شرب آن بهره مند می شوند اما سال ۹۵ به اتمام رسید و آب شربی در کار نیست.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث سد شهریار هزینه شد اما هنوز این سد به بهره برداری نرسیده است در حالی که می تواند ۴ استان را تحت پوشش قرار دهد، همچنین سد میانه نیز خیری به مردم روستاهای اطراف نرسانده است لازم است حق برداشت از آب این سد به مردم میانه داده شود.

شیویاری ضمن تشکر از آخوندی برای حضور در ریل گذاری خط راه آهن میانه تاکید کرد: لازم است وزارت راه و شهرسازی نسبت به اصلاح جاده های میاندوآب- میانه- فومن اقدام جدی داشته باشد چرا که شاهد هستیم هر روز جان یکی از هموطنانمان در این جاده گرفته می شود.

نماینده مردم میانه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: قول داده شده بود تا پایان سال ۹۵ فولاد میانه به بهره برداری می رسد و ۲۵۰ نفر در این بنگاه به کار گرفته می شود اما همچنان این موضوع به تعویق افتاده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *