تجهیز شهر میانه و آزاد راه به دوربینهای مداربسته/ کشف بیش از ۴۰ هزار مواد محترقه غیر مجاز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از روابط عمومی فرمانداری، سرهنگ هاشم شعفی در نشستی با خبرنگاران شهرستان  با اشاره به اینکه دوربین های نصب شده، تمامی تخلفات رانندگی را به صورت شبانه روزی تحت  پوشش قرار می دهند افزود: این تخلفات رانندگی به صورت کاملاً مکانیزه ثبت و برگ جریمه  از طریق پست به آدرس فرد متخلف ارسال می شود.

وی در ادامه به کاهش ۴۲ درصدی تصادفات درون شهری و کاهش ۵ نفری متوفیان نسبت به سال گذشته اشاره کرده گفت: در تصادفات برون شهری نیز وضعیت با سال گذشته برابر می باشد.

 

فرمانده نیروی انتظامی، ضمن تقدیر از خبرنگاران شهرستان به جهت پوشش اخبار نیروی انتظامی و خدمات ارائه شده از سوی این ارگان گفت: رسانه در دنیا حرف اول را می زند و بنابراین می توان از  قدرت رسانه در همه زمینه ها از جمله اطلاع رسانی، آموزش همگانی و فرهنگ سازی  استفاده نمود.

 

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گفت: در طی سال جاری اقدامات مطلوبی از سوی این ارگان انجام شد بطوریکه فضای امنی در شهرستان ایجاد شد.

 

سرهنگ شعفی در ادامه از ایجاد ۴ قرارگاه به منظور ایجاد امنیت اخلاقی به نامهای قرارگاه مبارزه با سرقت، مبارزه با مواد مخدر،  مبارزه با قاچاق، پیشگیری از تصادفات خبر داد و افزود: با راه اندازی این قرارگاه ها موفقیت های چشمگیری در کنترل جرائم داشته ایم.

 

وی از کاهش ۸ درصدی وقوع سرقت در شهرستان خبر داده گفت: شهرستان میانه یکی از شهرستانهای موفق استان در کنترل جرائم بویژه در بحث سرقت است.

 

شعفی، کاهش ورودی پروندها، کاهش ۸۷ درصدی نزاع دسته جمعی و چاقوکشی نسبت به سال گذشته، افزایش ۷۲ درصدی کشفیات مواد مخدر و متلاشی شدن چندین باند توزیع مواد مخدر در شهرستان را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی طی سال ۹۵ بر شمرد.

 

 

وی اضافه کرد: با نظارت بر کمپهای ترک اعتیاد در جهت کاهش جمعیت معتادین نیز قدمهای خوبی برداشته شده، همچنین در بحث امنیت اخلاقی اقدامات مطلوبی صورت گرفته و فضا به سمت رضایتمندی بوده و امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم در تمامی حوزه های انتظامی شهرستان موفق تر عمل کنیم.

 

شعفی از نظارت و کنترل فضای مجازی و متلاشی شدن باندهایی در این فضا و تحویل آنها به مراجع قضایی خبرداد.

 

عضو شورای تامین میانه با اشاره به اینکه مانوتورینگ بازار میانه نیز در دست اجرا می باشد افزود: تمام سعی ما اتمام این امر تا پایان سال جاری است.

 

وی همچنین افتتاح پاسگاه ایشلق در بخش کندوان، نوسازی ناوگان خودرویی از طریق حمایت استان و اجرای کلانتری ۱۲ شهرک اندیشه را از پروژه های عمرانی نیروی انتظامی عنوان کرده گفت: امیدواریم با قول مساعد  معاونت استانداری و فرماندار ویژه میانه در جهت حمایت، بتوانیم کلانتری شهرک اندیشه را با توجه به نیاز مبرم در این منطقه تا اردیبهشت سال آتی به بهره برداری برسانیم.

 

عضو شورای تامین میانه در ادامه به چهارشنبه آخر سال اشاره کرده گفت: چهارشنبه سوری از آیینهای کهن ایران اسلامی است که در زمانهای قدیم برای افزایش صمیمیت و دلگرمی بیشتر انجام می شد اما با ورود فرهنگهای غربی به این آیین رنگ و بوی مراسمات آن تغییر کرده،  برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت شده و خطرهای جانی را در برداشته که از مردم بخصوص نوجوانان و جوانان انتظار می رود تا برای شادی خود به آزار دیگران نپردازند.

 

 

وی با بیان اینکه بهار فصل شکفتن است نه پژمردن و چهارشنبه سوری نباید به چهارشنبه سوزی تبدیل شود گفت: باید از حادثه پلاسکو و شهادت آتش نشانان عزیز درس گرفته و از بازی با آتش بپرهیزیم.

 

شعفی با اشاره به مرگ ۷ نفر و مصدومیت ۴ نفر در اردبیل بر اثر انفجار مواد محترقه دست ساز در یک ساختمان مسکونی در شب جمعه گذشته خواستار نظارت  جدی بر فرزندان از سوی والدین شده گفت: عدم نظارت صدمات و آسیبهای جبران ناپذیری را رقم خواهد زد.

 

وی بر لزوم خانواده محور بودن چهارشنبه سال جاری اشاره کرده گفت: با این کار کنترل بیشتری از سوی والدین انجام شده و شاهد کاهش صدمات و تلفات خواهیم بود.

 

شعفی بر برخورد قاطع نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد محترقه و فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز و نیز افرادی که سبب آزارو اذیت دیگران می شوند تاکید کرده گفت: خودروی افرادی که برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند مثلا با پرتاب مواد محترقه، توقیف شده و تا آخر تعطیلات در توقیف خواهد ماند.

 

وی از کشف ۴۰ هزار مواد محترقه غیر مجاز تا امروز خبر داده گفت: آرامش اجتماعی خط قرمز نیروی انتظامی بوده و اجازه نقض آن را به هیچ کس نخواهد داد.

 

شعفی تاکید کرد: تا مردم حساس نشده و نظارت نکنند شاهد صدمات و آسیبهایی در سطح جامعه خواهیم بود اما اهالی رسانه و قلم شهرستان با توانمندی خود و با اطلاع رسانی دقیق و آموزش همگانی سطح حساسیت مردم را بالا برده و کاری کنند که چهارشنبه سوری بی خطر ارمغان شهرمان شود.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *