۳ هزار اصله نهال غیر مثمر در میانه توزیع می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، آیین نمادین کاشت ۲۰ نهال در دبیرستان دخترانه آیت الله احمدی میانجی به یاد شهدای زینبیه و ثارالله میانه،  با حضور معاون امور عمرانی و برنامه ریزی  فرماندار ویژه شهرستان میانه برگزار شد.

در این مراسم، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان میانه با اشاره به اینکه در قرآن و احادیث  برای غرس نهال سفارشات بسیاری شده  گفت: غرس نهال مانند بال دادن فرشتگان به شخصی است که این کار را انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با تاکید بر اینکه ما ناچار به رعایت برخی مسائل در محیط زیست هستیم، به بروز مشکلات و حوادثی از قبیل سیل و … اشاره کرده گفت:  تخریب جنگلها و مراتع سبب ساز حوادث و مشکلاتی چنین می شود.

وی با اذعان بر اینکه حفاظت از جانمان در گرو حفاظت از محیط زیست است افزود: در سال ۵۰ یک تن در هکتار، در سال ۸۰  دو تن در هکتار و در سال ۹۰ بیش از ۴ تن در هکتار خاک توسط انسانها تخریب شده و اگر به همین صورت پیش رفته و مراتع و جنگلها را به خاطر پول و ثروت از بین ببریم باید تبعات سنگین و گزاف آن را بپذیریم.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه تخریب جنگل به صورت وحشتناک را هشداری جدی خوانده به میزان بارش باران در ایران که در منطقه خشک قرار گرفته اشاره کرد و گفت: میزان بارش در ایران یک سوم بارش  کل دنیاست و ما باید از فرصتهای بارش  در راستای ارزشی بنام درختکاری از گونه های مختلف استفاده کنیم.

وی همچنین اظهارکرد: سازمان بین المللی فائو سالیانه به برزیل که به شش دنیا معروف است پرداخت می کند تا این شش حفظ شود در حالیکه ما آبهای موجود در کشور را به دست خود آلوده می کنیم که این امر نیز ریشه در تخریب دارد.
وی در پایان گفت: ارزش قائل نشدن به محیط زیست یعنی ارزش ندادن به خود و این فکر که  می توان در محیط آلوده زندگی کرد فکری ابلهانه است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش منطقه میانه به اهمیت نقش دانش آموزان در حفاظت از منابع طبیعی  اشاره کرده و خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ حفاظت از عرصه های طبیعی در بین دانش آموزان شد.

 ساجدی فر با اذعان بر اینکه  نهادینه سازی تمامی فرهنگ ها باید از دوران کودکی آغاز شود  گفت: آشنایی کودکان با منابع طبیعی  و اهمیت آن در زندگی انسان باعث خواهد شد تا در بزرگسالی،  درحفظ و حراست از منابع طبیعی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه زندگی بشر بدون منابع طبیعی دچار آسیب جدی خواهد شد هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را فرصتی مغتنم برای فرهنگ سازی در زمینه ترویج فرهنگ حفظظ منابع طبیعی عوان نموده گفت: ما می توانیم با درختکاری کمی از آسیبهای وارد شده به طبیعت را جبران کنیم.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *