معاون نخست‌وزیر اسلواکی: مالیات مهم‌ترین مانع سرمایه‌گذاری اسلواکی در ایران/ وزیر دارایی اسلواکی: از تجارب آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ی میراث فرهنگی بهره‌مند خواهیم شد

به گزارش میانا به نقل از آناج، پیتر پلگرینی در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی استان، با بیان اینکه مکاتبات در حد بالایی در تهران با کشور ایران انجام‌شده، اظهار داشت: مبنای اصلی این مکاتبات تسهیل سرمایه‌گذاری در ایران است، سرمایه‌گذاری در کشور قدرتمند ایران افتخاری بزرگی برای جمهوری اسلواکی به شمار می‌آید.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موانع در ایران برای سرمایه‌گذاران اسلواکی مالیات است که امیدواریم در این مکاتبات، دگرگونی در سیستم مالیاتی ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی انجام پذیرد.

معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی با اشاره به وجود زمینه لازم برای همکاری، خاطرنشان کرد: اسلواکی باوجود پیشرفت درزمینه‌های الکتریکی و آی تی در اروپا و جهان، می‌تواند بسیار برای ایران مفید واقع شود.

وی افزود: وجود چند تن از سیاسیون اسلواکی در این کاروان باعث شده علاوه بر همکاری در زمینه اقتصادی، در زمینه‌های سیاسی نیز گفتگو حاصل آید.

وزیر دارایی اسلواکی نیز در بخشی از این دیدار با بیان اینکه درگذشته اسلواکی با ضعف و شکست بسیاری مواجه بود، اذعان داشت: در اولین دیدار بنده با آقای هاشمی رفسنجانی در ایران، ایشان علت تقسیم جمهوری اسلواکی به دو قسمت شمالی و جنوبی را خواستار شدند که بنده ضعف اسلواکی را در پاسخ عرض کردم.

وی اضافه کرد: با توجه به ضعف گذشته اسلواکی به دلیل تقسیم شدن، امروز این کشور به کشوری قدرتمند در اروپا تبدیل‌شده و اروپا به وجود چنین کشوری بر خود می‌بالد.

پیتر پریژا با اشاره به فصل‌های مشترک بین ایران و اسلواکی، تصریح کرد: این دو کشور، فصل‌های مشترک زیادی دارند و می‌توانند با تبیین برنامه راه را برای تبادل امکانات بین دو کشور هموارسازیم.

سخنران این مراسم در پایان با اشاره به قدمت تاریخی آذربایجان شرقی و تبریز، گفت: تبریز می‌تواند کمک‌های ارزشمندی در حوزه میراث فرهنگی به اسلواکی داشته باشد و امید است این تعامل و ارتباط به‌زودی حاصل آید.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *