وزیر کار اقدام بازاریان تبریز را در فروش کفش ایرانی تحسین کرد/ ربیعی: جامعه‌ای که در ‌آن عده‌ای با پول، پول پارو کنند، رانت‌گراست

به گزارش میانا به نقل از آناج، علی ربیعی عصر دیروز با حضور در جشنواره بزرگ کار آفرینان و تعاونگران برتر، کارگران و واحدهای نمونه استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ما امروز از اخلاق و معنویاتی که انقلاب برای ما به ارمغان آورده بود فاصله گرفته‌ایم و خیلی‌ها برای پیشرفت خودشان به دیگران طعنه زده‌اند، این درحالیست که در این برهه‌ی زمانی بیش از هر وقت دیگری نیاز داریم تا پشت یکدیگر باشیم و با تعامل پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به بعد اقتصادی انقلاب اسلامی ایران، افزود: آرمان اقتصادی انقلاب کاهش نابرابری‌ها و ارتقاء کرامت انسان‌ها بود و روندی عدالت‌گرایانه و عدالت جویانه در پی داشت تا همه آدم‌ها را به موقعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برابر برساند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که تولیدگرا باشد، چرا که روح انقلاب جامعه تولیدگرا است و در چنین جامعه‌ای کار آفرین ارزش پیدا می‌کند.

وی جامعه‌ای را که افرادی با پول، پول پارو می‌کنند و در آن تولیدی صورت نمی‌گیرد رانت‌گرا دانست و متذکر شد: ما به افکار خلاقانه کار آفرینان احترام و ارزش قائلیم چراکه این عزیزان یک دستشان در دست خدا و دست دیگرشان در دست هزاران کارگر است.

ربیعی خاطر نشان کرد: احترام کارگر در جامعه‌ای است که تولید و نیروی تولید ارزش داشته باشد  احترام کارگر در گرو روح تولید است.

وی اذعان داشت: دولت در سیاست خارجی به سمت استقلال حرکت کرده و معتقد به مدارای بزرگ است و ما سعی کرده‌ایم که چشم انداز آینده را برای افراد کارآفرین قابل پیش بینی کرده و وضع اقتصادی را تثبیت نماییم.

این با بیان اینکه در این سه سال سعی کرده‌ایم با کنترل تورم مانع آسیب رسانی به سرمایه‌گذاری‌های آتی شویم، خاطرنشان ساخت: شاهد بودیم که قدرت خرید کارگر و بازنشسته کاسته شد و ۶۳ درصد تورم بر مزد پیشی گرفت، این روند باید کنترل شده و قدرت خرید جامعه کار افزایش پیدا کند.

وی در آخر با تحسین جهت‌گیری بازاریان تبریزی در فروش کالای ایرانی و کفش تبریز، تاکید داشت: تبریز مهد اقتصاد و صنعت و فرهنگ است و همیشه در هر زمینه‌ای یک قدم از سایر استان‌ها جلو بوده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *