۲۱۰ برنامه برای دهه فجر تدارک دیده‌ایم/ برنامه‌های دهه فجر تا شروع ایام فاطمیه به اتمام می‌رسد

به گزارش میانا به نقل از آناج، حجت الاسلام احمد حمیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی زنده نگه‌داشته شود، اظهار داشت: توجه مردم به واقعه انقلاب باید از ذهن‌ها پاک نشده و به نسل جوان انتقال یابد.

وی افزود: هدف امام خمینی (ره) و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم می‌تواند ما را در ادامه مسیر آنها راهنما و همراه باشند و اهداف آنان همواره باید اهداف نسل جوان نیز شمرده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به آغاز برنامه‌های انقلاب، خاطرنشان ساخت: از آذرماه سال جاری، ستاد برنامه‌های دهه فجر آغاز به‌کار کرده است.

وی افزود: ۲۱۰ عنوان برنامه برای این دوره از مراسمات دهه فجر توسط شهرداری تبریز تدارک و برنامه‌ریزی‌شده است.

این مقام مسئول با اشاره نیازهای نسل جوان برای پی بردن به خاطرات انقلاب، تصریح کرد: سلسله گفتمان‌هایی توسط شهرداری تبریز تدارک دیده‌شده است تا آنها در این دهه به پایگاه‌های مقاومت، مدارس و دانشگاه‌ها برای پاسخگویی به پرسش‌های حاضرین در مراسم، حاضر شوند.

وی افزود: زیربنای اصلی این گفتمان‌ها پرسش و پاسخ است و پاسخگویان در ابتدای مراسم برای نطق پیش از مجلس ۲۰ دقیقه از زمان حاضرین را خواهند گرفت و در ۱۰۰ دقیقه باقی،  پاسخگو خواهند بود.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به نشاط و شادی در میان مردم، اظهار داشت: در این دهه ۹۳ جشن در تبریز برگزار می‌شود که ۱۰ مورد از این جشن‌ها با حضور ۵ هزار مخاطب برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی، ورزشی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شهرداری تبریز برای دهه فجر بوده و استارت این مراسمات از ۱۲ بهمن‌ماه تا ۲۹ این ماه انجام خواهد گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با تاکید بر اهمیت دهه فجر و ایام فاطمیه پیش رو، بیان داشت: نورافشانی‌ها و تزئینات صورت گرفته در دهه فجر امسال بسیار باشکوه‌تر از سال‌های قبل انجام خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به‌قرار گرفتن ایام وفات حضرت زهرا (س)، تمامی برنامه‌ها و جشن‌ها تا شب ۲۲ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و بعد از اتمام مراسم دهه فجر، تبریز را برای عزا حضرت زهرا (س) آماده خواهیم کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مساجد تبریز باید در این دهه بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرند، عنوان کرد: با هماهنگی با چندین مسجد در ورودی و قسمت‌های شلوغ شهر، این مساجد به‌صورت ۲۴ ساعته در اختیار مراجعین محترم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ۱۰ محله تبریز میزبان دیوار انقلاب خواهند بود که تمامی یادها و خاطرات انقلاب در این محلات به‌صورت علنی نمایش داده خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به کمبود برنامه‌های مناسبتی برای کادر شهرداری، اذعان کرد: ۱۸ برنامه متنوع برای اعضا و کادر شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به کمبود برنامه‌های مناسبتی برای اعضای شهرداری، برنامه‌هایی برای خانواده و آنها تدارک دیده‌شده است.

لازم به ذکر است، در ابتدای این نشست، از غرفه‌های نمایشگاه «روی خط زندگی» بازدید به عمل آمد، در این نمایشگاه صفر تا صد یک زندگی ایرانی اسلامی طراحی‌شده است و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه آماده بازدید عموم همشهریان خواهد بود.

بر اساس این خبر، نمایشگاه «روی خط زندگی» آماده هدف‌گذاری بر ۲۰۰ هزار بازدید را داشته و از مسئولان فرهنگی سایر شهرهای نیز برای بازدید از این نمایشگاه مراجعه خواهند کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *