جنبش انصارالله یمن مسئولیت حمله به کشتی جنگی متجاوزان سعودی را بر عهده گرفت

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به کشتی جنگی عربستان سعودی را در سواحل غربی یمن که دو کشته و سه زخمی برجا گذاشت برعهده گرفت.

خبرگزاری «واس» عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد نیروهای جنبش انصارالله با سه قایق در سواحل غربی یمن، به یک کشتی جنگی عربستان حمله کردند که در پی انفجار در آن دو نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز به فرماندهی عربستان سعودی در یمن در بیانیه‌‌ای مدعی شد: «کشتی عربستان سعودی هنگامی که درحال گشت‌زنی در غرب بندر الحدیده بود از سوی سه قایق وابسته به شبه نظامیان حوثی مورد حمله قرار گرفت.»

در این بیانیه آمده است یکی از قایق‌ها به انتهای این کشتی برخورد کرد که انفجار و آتش‌سوزی به دنبال داشت و در پی آن دو نفر از سرنشینان این کشتی کشته شدند.

این خبرگزاری افزود در این حمله سه نفر دیگر زخمی شدند و آتش سوزی نیز مهار شد.

ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه ادعاهای خود افزود: «ادامه استفاده حوثیها از بندر الحدیده به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات تروریستی، تحولی خطرناک به شمار می آید که بر تردد بین المللی کشتیها و ورود کمکهای بشردوستانه و پزشکی به این بندر برای شهروندان یمنی تاثیر می گذارد.»

جنبش مردمی انصارالله یمن مسئولیت این حمله را که سومین حمله به یک کشتی در سواحل یمن در شش ماه گذشته به شمار می آید برعهده گرفت.

خبرگزاری «سبأ» وابسته به انصارالله به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد این کشتی عربستان سعودی «در تجاوز به سواحل غربی، شهرهای یمن و ماهیگیران مشارکت داشت.»

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *