آخوندی: برای جلسه کمیسیون عمران دعوت نشده بودم

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، در نامه آخوندی به لاریجانی آمده است؛ « به استحضار می‌رساند که روز گذشته (۱۳۹۵/۱۱/۱۰۰) موضوع استیضاح اینجانب در دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار داشت. اینجانب موفق به حضور نشدم. در ضمن جهت مزید استحضار، هیچ دعوتی نیز از سوی کمیسیون برای حضور در جلسه دریافت نکرده بودم.

مستحضر هستید که مطابق ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون باید از استیضاح‌کنندگان و وزیر مربوط برای رسیدگی به موارد استیضاح دعوت بعمل آورد که به هر دلیل این اقدام صورت نگرفته بود.

ریاست محترم و اعضای محترم کمیسیون مستحضرند که اینجانب مقید به حضور در کمیسیون هستم و تاکنون هیچ دعوتی را بی‌پاسخ نگذاشته‌ام و روابط ما همواره از موضع احترام دو سویه بوده است.

در ادامه رسیدگی به استیضاح نیز چنانچه کمیسیون مطابق آیین‌نامه با دعوت قبلی از اینجانب بخواهد که در کمیسیون حضور پیدا کنم، حتما اقدام خواهم کرد و آمادگی پاسخ به سوالات و ابهامات سوال‌کنندگان و استیضاح‌کنندگان محترم را دارم. مراتب جهت صدور دستور مقتضی ایفاد گردید.»

به دنبال عدم حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه مذکور، اعضای کمیسیون عمران طرح استیضاح وی را به صحن علنی مجلس ارجاع دادند. به گفته یکی از اعضای این کمیسیون آخوندی باید ۱۰ روز دیگر در برابر نمایندگان از خود دفاع کند.

اواسط آذرماه امسال نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفته بود: «رئیس مجلس شورای اسلامی در موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی اختیاری ندارد و به‌عنوان ریاست مجلس بر اساس آئین‌نامه باید استیضاح آخوندی را در مجلس مطرح کند.»

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *