شهادت حاصل خود ساختگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،  حمید شکری در همایش یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی ایران از جمله شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله شهرستان میانه افزود: شهادت مرگی است که انسان آگاهانه انتخاب می کند و لازمه آن علم، آگاهی و ایمان است.
وی با بیان اینکه شهید انسانی خودساخته است افزود: شناخت خدا، استقامت و جهاد در راه خداست که واژه شهید، شهادت و ایثار را معنی می کند.
شکری در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) برای اولین بار واژه شهید و جانباز را  به  یاران خود که در جنگ حق علیه باطل جان خود و یا عضوی از اعضای بدن خود را از دست داده بودند اطلاق کرد.
فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان فرموده پیامبر اکرم(ص) که با ریختن اولین قطره خون از شهید تمامی گناهان وی بخشیده می شود افزود: این امر نشانگر مقام و جایگاه شهید و شهادت است.
شکری شهدا را ناظر و شاهد وعده های الهی عنوان کرده گفت: شهیدان علاوه بر اینکه دنیای خود را ساخته و آخرت خود را آباد نموده اند در جامعه نیز مسیری را برای رسیدن مردم به سعادت گشوده اند که تنها حرکت در این مسیر ما را به سعادت دنیوی و اخروی خواهد رساند.
وی در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باعث استحکام و استمرار انقلاب و نظام است گفت: شهدا به این یادواره ها و مراسم گرامیداشت نیاز ندارند بلکه جامعه و ملت به این چنین یادواره هایی برای نشان دادن راه شهدا به نسل امروز و آینده و روشن نگه داشتن چراغ هدایت شهدا در جامعه نیازمند است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این یادواره با بیان اینکه شهدا سرمایه جاودانه جامعه هستند گفت: راه و یاد شهدا نباید به غفلت سپرده شود.
قاسم صمدیان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را ثمره ایثارگری، از خود گذشتگی و جانفشانی مردم غیور ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب عنوان کرده افزود: میانه و مردم آن سرافراز راه مقاومت، و راه اقتدار انقلاب و نظام بوده و هستند.
وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی بزرگ است که با خون شهدا و ایثارگری انسانهایی بزرگ به وجود آمده و  استمرار یافته تاکید کرد:  این انقلاب را با هیچ چیز در دنیا معامله نخواهیم کرد و دشمن نیز این خیال باطل را با خود به گور خواهد برد.
صمدیان اضافه کرد: مردم فهیم، وارسته و تمدن دار ایران به خوبی می دانند که باید گوهری چنین ارزشمند را در میان حجابی مستحکم از گزند دشمنان حفظ نمایند.
وی اضافه کرد: دشمنان نیز باید بدانند که مردم غیور و عزتمند ایران اسلامی نخواهند گذاشت تا بر زیباییهای انقلاب، آرمان والای امام (ره) و شهدای گرانقدر نظام غبار فراموشی سپرده شود که نمونه آن حضور در همایشهای گرامیداشت مقام شامخ شهدا و حضور در صحنه های دیگر اقتدار و عزت نظام از جمله راهپیماییها،  انتخابات و غیره می باشد.
امام جمعه میانه هم با حضور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزتمند انقلاب و نظام از جمله شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله گفت: این شهیدان مظلوم غنچه های نشکفته ای بودند که قبل از تبدیل شدن به گل، بزرگی ،، عظمت، ایثار و مقاومت را به نمایش گذاشتند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله محمدی تکریم مقام شامخ شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده های معظم شهدا را نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت و فرهیختگی و قدردانی مردم فهیم ایران عنوان نموده گفت: تا زمانی که این فرهنگ در جامعه ما زنده باشد،  در ایثار و مقاومت و شهادت نیز باز خواهد بود.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *