نهاد مکتبی آموزش و پرورش به دنبال حفظ ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، یوسف نجفی با حضور در یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و نظام و شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله به قرائت پیام دانش آشتیانی  وزیر آموزش و پرورش در راستای گرامیداشت  یاد و خاطره شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله میانه گفت: جمع شدن در چنین مجالسی نیرو و قوتی دوباره برای قدم برداشتن در مسیر تحقق اهداف متعالی مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهادت مرگ است اما نه مرگی عادی و معمولی افزود: شهادت مرگی است با افتخار که نیازمند توفیق الهی و لیاقت است.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پورش میانه افتخار تقدیم ۳۶ هزار دانش آموز در راه اعتلا و اقتدار نظام را داشته و به خود می بالد که نمونه بزرگ این شهدا ، شهدای مظلوم دختر زینبیه و ثارالله میانه می باشد.

نجفی با بیان اینکه یاد شهدا منشا خیرات و برکات برای جامعه، مردم و مسوولین می باشد، برکات معنوی، اجتماعی و سیاسی را از مهمترین برکات عنوان نموده افزود: خودسازی از مهمترین این برکات به شمار می رود.
وی به سیاستها و ماموریتهای کلی آموزش و پرورش در کشور که از مهمترین آنها تعلیم و تربیت( انسان سازی) است اشاره کرده گفت: ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را گوشه ای از انسان سازی عنوان نمود.

نجفی برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی در همه استانها، راهیان نور به همت سپاه و  ورود به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج روحیه مقاومت در کتب درسی را از اقدامات مهم این نهاد در راستای ارزش گذاری به فرهنگی ایثار ، شهادت و مقاومت خواند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر می خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید در کلاس درس دانش آموزان را مثل فرزند خود دانسته و با نگاه انقلابی، دینی، مکتبی و اسلامی به آنها بنگریم تا خروجی آموزش و پرورش ما شهید فهمیده ها و شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله میانه باشد.

نجفی همچنین رمز موفقیت در دوران هشت سال دفاع مقدس را علاوه بر روحیه مقاومت  در وحدت و تبعیت از ولایت فقیه عنوان نموده، بقا،  استمرار نظام و عزت و اقتدار کشور را نیز در پایبندی به وحدت، ولایت فقیه و حفظ روحیه مقاومت ذکر کرد.

وی در پایان برای بازسازی دبیرستان شهدای زینبیه و تبدیل آن به مجتمع آموزشی ، موزه شهدا و سالن اجتماعات گفت: با پیگیریهای شهرستانی و استانی برای تحقق این امر قول مساعد داده و امیدواریم به زودی شاهد به ثمر نشستن آرزوی دیرینه مسوولین ، مردم و خانواده های معظم شهدای زینبیه در راستای ادای دین به مقام شامخ این شهدای مظلوم باشیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظام یاد و خاطره شهدای مظلوم زینبیه و ثارالله میانه را گرامی داشته گفت: به گفته امام (ره) جنگ نعمت بزرگی برای جامعه ما بود زیرا اتحاد و اتفاق بین مردم و مسوولین به منصه ظهور رسیده و جوانان و غیور مردان و شیرزنان این مرزو بوم نگذاشتند تا ذره ای از خاک ایران به دست دشمنان از خدا بی خبر بیفتد.

یعقوب شیویاری تاکید کرد: شهدا از جمله شهدای زینبیه و ثارالله میانه با مظلومیت تمام شهید شده و در عین مظلومیت نیز به خاک سپرده شدند پس حق آنها نیست که با گذر زمان به باد فراموشی سپرده شوند و حق خانواده های معظم این شهیدان نیست که در تکریم آنها کوتاهی شود.

وی افزود: نه در شعار بلکه در عمل باید به گرامیداشت  یادو خاطره شهدا و تکریم خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران پرداخته و در مسیر آنها حرکت کنیم.

شیویاری حفظ حجاب و عفاف برای مردان و زنان مسلمان ایرانی و ولایتمداری را از خواسته های واقعی شهدا در وصیت نامه های آنها عنوان کرده گفت: خانواده ها و حجاب در جامعه ما مورد هجمه دشمنان است که با آگاهی و بصیرت نباید بگذاریم به اصل تربیت در خانوداه و حجاب اسلامی خدشه وارد شود.

وی امنیت در جامعه اسلامی ایران را در سایه ولایتمداری مردم عنوان نموده افزود: اصل ولایتمداری، مقاومت و درست حرکت کردن در مسیر تحقق اهداف نظام را سبب اقتدار  هر چه بیشتر نظام و مملکت  در صحنه های بین المللی عنوان نمود.

نماینده مردم میانه در پایان  با توجه به اینکه شهدای دانش آموز در کشور ما زیاد است از وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه هر چه بیشتر به این نهاد مکتبی شده افزود:  موفقیت در حوزه آموزش و پرورش سبب تحقق آرمانهای والای نظام است.

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *