بانکها ترمز حرکت اقتصادی در شهرستان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به رتبه اول میانه در آمار بیکاری در سطح استان آذربایجان شرقی، افزود: خوشبخانه از ابتدای سال جاری توانسته ایم تنها با ارائه تسهیلات در پنج حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندوق کارآفرینی امید و اداره بهزیستی و همچینین بسیج سازندگی برای ۵۰۰ نفر شغل ثابت ایجاد کنیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی در ارائه تسهیلات حمایتی از تولیدکنندگان در راستای تحقق سیاست ها و مصوبه های اقتصاد مقاومتی این شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه برخی از بانک های عامل و دخیل در امر پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بجای محرک و تشویق تولیدکنندگان تبدیل به ترمز اقتصاد مقاومتی شده اند.

 

وی در ادامه از ثبت ۱۵۶ پروژه در سایت بهین یاب خبر داده گفت: از این تعداد ۱۰۱ طرح از سوی استان مصوب شده اما تنها برای ۲۱ طرح ارائه تسهیلات شده و از ۴۰۰ میلیارد ریال مصوب برای شهرستان تنها ۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

فرماندار ویژه میانه با انتقاد از عدم تکمیل مرکز جامع تصویر برداری میانه از سوی بخش خصوصی و طولانی شدن ساخت آن طی یک و نیم سال گذشته، اظهار داشت: قرار داد احداث این مرکز با بخش خصوصی به دلیل  عدم رعایت مسائل فنی لغو و مراحل ساخت آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مجدداً آغاز خواهد شد.

 

شکری همچنین از ارائه تسهیلات حمایت از تولید از سوی صندوق کارآفرینی امید این شهرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری به ۱۰۰ مورد وام پرداخت شده که ۸۰ طرح دیگر نیز تا پایان سال از محل اعتبار ۲ میلیارد تومانی جذب شده به این صندوق پرداخت خواهد شد.

 

فرماندار ویژه میانه همچنین به اعتبارات شهرستان میانه در سال جاری اشاره کرده افزود: از محل اعتبارات استانی ۲۰۰ میلیارد ریال، از توازن منطقه ای ۱۵۰ میلیارد ریال، از ملی استانی ۱۲۰ میلیارد ریال، از محل ملی مختص میانه ۴۳۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی مشترک ۳ هزار ۳۱۰ میلیارد ریال به شهرستان میانه اختصاص یافت و از محل اعتبارات داخلی دستگاهها نیز ۹۷۰ میلیون ریال برای امور عمرانی شهرستان از جمله گاز و آب و فاضلاب هزینه شده که در این راستا انتظار می رود این شرکتهای خدمات رسان به ارائه گزارش و عملکرد در جهت آگاهی مردم بپردازند.

 

فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه نبود راه های ارتباطی مناسب، تامین آب شرب و اجرایی شدن پایاب سدها را از جمله مهم ترین مشکلات پیش روی شهرستان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته شاهد واگذاری تکمیل روند آب رسانی شهر میانه از محل سد گرمی چای برای اولین بار در کشور توسط بخش خصوصی خواهیم بود.

 

وی هزینه تکمیل مراحل آب رسانی به شهر میانه از سد گرمی چای را ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح آماده جذب سرمایه گذار با حمایت و ارائه ۶۰ درصد تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی هستیم.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در صورت تکمیل پایاب سد گرمی چای، ظرفیت این سد برای تامین آب شرب این شهر کافی است، اظهار داشت: عملیات اجرایی آبرسانی به میانه از سد گرمی چای در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که  ۲۵ کیلومتر از خط انتقال آن باقی مانده است.

 

فرمند همچنین به فاصله ۵۵ کیلیومتری شهر میانه با اتوبان اشاره کرد و افزود: عدم ایمنی کافی مسیر های موصلاتی شهرستان میانه نیازمند توجه و تکمیل خط ریلی این شهرستان با مرکز استان می باشد.

 

وی تصریح کرد: با حل مشکل اعتباری ۳۰ میلیارد تومانی مسیر بستان آباد به تیکمه داش تا هفته دولت شاهد ریل گذاری و تکمیل مسیر راه آهن بین میانه و بستان آباد خواهیم بود.

 

وی از آغاز مراحل مناقصه به منظور دوبانده شدن مسیر ریلی میانه – زنجان در تابستان سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۴ نظر

  1. پس چهاربانده شدن جاده ها ی پرترافیک میانه چی میشه ریل یه جایگاهی داره قطار هم یه جایگاهی

    • ایمنی که قطار دارد را جاده ندارد توی مسیر قره چمن حالا حالا ها بزرگراه چهاربانده نمیزنند الکی خودمان دلخوش نکنیم .باز این خط ریلی چون دو خطه هست و سریع مطمئنا سریعتر از ماشین خواهد بود با کدام بودجه بنظرت قره چمن بزرگراه کنند .الان بودجه بزرگراه سرچم میانه که سه بار تصویب هیات دولت شده ندادند و جالب قطعه یک ان ده سال هست از آزادراه تهران شمال هم پیشرفتش کمتر هست سالی صد متر هم نتوانستند بزرگراه بزنند جالب آزادراه تهران شمال هم عید داره کارش تمام میشه با انهمه تونل و پل ولی هنوز قطعه یک بزرگراه سرچم میانه که هموار صاف هست افقی برای افتتاح ندارد!!! واقعا باید برای اداره راه شهرسازی دست زد !!!!!!!! به جهاد سازندگی روستا هم داده بودند تمام شده بود الان چند کیلومتر جاده زده بود اینا هنوز ۱۰ کیلومتر بزرگراه صاف و هموار نتوانستند یک مترش پس از گذشت سالیان متمادی و دراز تحویل مردم شهرستان میانه بدهند

      • میانه قره چمن سختتر از اهر تبریز نیست علاوه براون قطار جایگاهی داره جاده جایگاهی به نظر شما وقتی یک میانه ای برای مسائل درمانی به تبریز باقطار میرود باید جهت حمل ونقل درون شهری تبریز دربست بگیرد بنابراین هیچ عقل سلیمی باقطار جهت درمان تبریز نمیرود درتاریخ ابتدا جاده بود بعد راه آهن وهواپیما آمد این تکنولوژیها نه فقط نیاز به جاده رارفع نکرد بلکه جاده ها عریضتر شدند بنابراین اینها نمیتوانند جایگزین هندیگر شوند بزرگراه شدن میانه بستان آباد توجیح اقتصادی داره اگر روزی یکی از پلهای اتوبان بشکنه مردم کل آذربایجان و مسیر اروپا مجبور میشود از راه دوخطه برود دلایل بسیاری جهت چهارخطه شدن هست فقط مسولان پیگیر میخواهد امیدوارم نمایندگان میانه کوپنهاشون رابرای راه آهن زنجان میانه تبریز نسوزونن چون تبریز پیگیرش هست نمایندگان پیگیر چهارخطه شدن سرچم میانه بستان آباد شوند

  2. با سلام با تشکر از جناب دکتر فرمند و فرماندار شهرستان میانه جناب شکری خوشحالم جدای فضا سازی اختلاف افکنی رسانه های خاص این دو موارد اختلاف کنار گذاشته و متحد در کنار هم به بررسی مشکلات میگذرانند .باید نماینده و فرماندار خود شخصا با گفت و گو موارد اختلاف خود را حل کنند و فضای بهره برداری به افراد خاص با اهداف خاص ندهند.امیدواریم مشکل اب شرب میانه و روستاهای شهرستان و همینطور مشکل ارتباطی میانه و مشکل مرکز تصویربرداری با همکاری و اتحاد منسجم حل شود همچنین پایاب اب سدها شهرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *