حفظ ارزش و جایگاه والای شهدا از ضروریات مهم جامعه اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه هماهنگی ستاد یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س)  و ضایعه ارتحال ناگهانی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری، با بیان اینکه شهدای زینبیه و ثارالله سند  تاریخی مظلومیت شهرستان و کشور ایران به شمار می رود، بر برگزاری هر چه باشکوه تر یادواره این شهدای مظلوم تاکید کرد.

 

وی خواستار توجه جدی و بیشتر مسوولین امر با همکاری سایر ادارات و نهادهای شهرستان در جهت رونق دهی به مراسم و برنامه ریزی مناسب برای تنوع بخشی و کیفیت بیشتر این یادواره شد.

 

مشایخی با اشاره بر اهمیت موضوع زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگهداشتن یادو خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست افزود: این امر موجب شکوه انقلاب و نظام است پس باید در راستای تحقق منویات رهبری و ادای دینی که در برابر خون شهدا بر گردن ماست تلاش کنیم تا  با شیوه های نو و خلاقانه بتوانیم راه شهدا و یاد آن بزرگواران  و مکتب سرخ شهید و شهادت را در جامعه زنده نگه داریم.

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه در ادامه به تشریح برنامه های این روز پرداخت و گفت:برای اینکه یادواره شهدای زینبیه و ثارلله تحت الشعاع برنامه های دهه فجر نباشد برگزاری یادواره را به روز ۱۱ بهمن سالروز آغاز بمباران میانه موکول می کنیم.

 

وی بر ضرورت حضور سخنران توانمند کشوری برای کیفیت بخشی بیشتر به همایش شهدای زینبیه و ثارالله و گزینه های جایگزین در صورت عدم حضور سخنران اصلی با استفاده از مساعدت  نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در دعوت به همایش اشاره کرده خواستار ارسال دعوتنامه های متفاوت به خانواده معظم شهدای زینبیه  و ثارالله شد.

 

مشایخی تفاوت یادواره امسال را در توجه به فعالیت های فکری و فرهنگی متنوع  با توجه به وضعیت کنونی جامعه   عنوان کرده گفت: بخشداران بخشهای تابعه شهرستان نیز می توانند آغازگر برگزاری همایش شهدای زینبیه و ثارالله در جهت ارزشگذاری بیشتر به مقام شامخ این شهدا در بخشهای تابعه بوده و این همایش را جزو برنامه های دهه فجر قرار دهند.

 

وی پیگیری قول مساعد وزیر وقت زمان برای تخصیص اعتبار به مدرسه زینبیه و احداث یادمان و ساماندهی گلزار شهدا را از دیگر برنامه های روز برگزاری یادواره خواند.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *