کشت زعفران می تواند در روستاهای کم آب تحول ایجاد کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در جلسه قرارگاه جهاد اقتصادی با محوریت کاشت زعفران در کاغذکنان شمالی که در سپاه ناحیه میانه تشکیل شد، با بیان اینکه جهاد کشاورزی شهرستان میانه در جهت ترویج و توسعه بخش کشاورزی و مکانیزاسیون این بخش در سطح شهرستان اقدامات مهم و موثری را انجام داده است، افزود: امروزه تغییر الگوی کشت یکی از مهمترین موضوعاتی است که بخاطر کمبود آب در کشور باید صورت پذیرد که خوشبختانه جهاد کشاورزی شهرستان در این راستا پیشگام است.

فرماندار میانه کشت زعفران نسبت به محصولات دیگر را با توجه به وضعیت کم آبی، نقطه قوت برشمرده افزود: زعفران محصولی پردرآمد است که در طول سال نیاز به کمترین میزان آب را دارد و ترویج این کشت این محصول در روستاهای محروم از جمله کاغذکنان شمالی می تواند تحولی مهم در این منطقه باشد.

شکری همچنین از آمادگی اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهت اعطای مجوز به افرادی که در حاشیه رودخانه قزل اوزن قصد پرورش ماهی دارند خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه میانه نیز در این جلسه با بیان اینکه سپاه ناحیه میانه در جهت کشت محصول زعفران در سطح شهرستان میانه تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت نموده است، گفت: این کشاورزان توانسته اند تا کنون مجموعاً نزدیک به ۱۰ هکتار از اراضی نقاط مختلف شهرستان زیر کشت زعفران رفته است.

سرهنگ جعفر غیابی با تاکید بر اهمیت آموزش کشاورزان برای کاشت این محصول افزود: متاسفانه کشاورزان زعفران کار شهرستان آنطور که لازم است نسبت به کاشت این محصول از آموزش ها و آگاهی لازم برخوردار نیستند که لازم است در این راستا جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و فنی و حرفه ای این آموزش ها را ارائه دهند تا شاهد ارتقای راندمان تولید زعفران در شهرستان میانه باشیم.

در این جلسه از کارشناسان فعال جهاد کشاورزی شهرستان تقدیر شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *