مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، دکتر علی سلیمی شاملو در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر، ایران رشد خوبی در پژوهش داشته است. چنانچه معاون پژوهش وزیر علوم به این نکته اذعان داشته اند که رتبه سوم علمی ایران در جهان نشان از شتاب روزافزون علم و پژوهش ایرانیان در دنیا را دارد.

 

سلیمی به نقش عمده ی دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم و پژوهش اشاره کرد و افزود: پژوهش، در بحث رشد علم و اقتصاد نقش بسزایی دارد. بر اساس استناد به پایگاه اسکوپوس که درصد رشد علمی ۲۰ کشور دنیا را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرده است که در این بین ایران، رتبه سوم جهانی را در شتاب علمی دارد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس پایگاه استنادی ISI که درصد رشد تولید علم برتر (مقالات یک درصد برتر) سال ۲۰۱۴ را نسبت به سال ۲۰۱۵ مقایسه کرده است، که ایران ۱۸٫۸۸ درصد پیشرفت در تولید مقالات یک درصد برتر را در دنیا داشته است.

 

سرپرست واحد میانه در خصوص رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان و جایگاه ایران در این بین بیان کرد: از نظر تعداد دانشگاه های برتر بر اساس رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۲، ایران در جایگاه ۳۲ قرار داشت و در سال ۲۰۱۶ این رتبه به جایگاه ۲۳ کاهش پیدا کرده است که این بیانگر رشد علمی دانشگاه های ایران است.

 

سلیمی با اشاره به تعدا پارک های علم و فناور و مراکز رشد نیز گفت:  تعداد پارک های علم و فناور و مراکز رشد فناوری در سال ۱۳۹۰ به ۳۱ پارک و ۱۱۳ مرکز رشد علم و فناوری بوده و در سال ۱۳۹۵ این آمار به ۳۹ پارک و ۱۷۰ مورد مرکز رشد علم و فناوری رسیده است.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج بسیار ارزشمند و قابل توجهی را در کشورداشته و تقویت روحیه پژوهشگری در بین اعضای هیات علمی، نخبگان و دانشجویان از اهداف اصلی حوزه پژوهش و فناوری واحد میانه هست.

 

او تاکید کرد: سهم پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در  کشور از ۵۱ هزار مقاله بین المللی، ۳۰ درصد این سهم را از آن خود کرده است و این رشد علمی این مجموعه آموزشی را بازگو می کند. و این واحد دانشگاهی نیز در رتبه وب، جایگاه ۳۱ در بین کل دانشگاه های آزاد اسلامی و سوم استانی را دارد.

 

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود، گزارش مبسوطی از فعالیت های انجام یافته حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را ارائه کرد.

 

در ادامه مراسم، از کتاب اسامی محلی گیاهان آذربایجان رونمایی شد و دکتر سلیمان جمشیدی عضو هیات علمی گروه کشاورزی و پژوهشگر برتر این دانشگاه و مهندس عادل رمضانی مؤلفین کتاب در خصوص فرآیند انتشار کتاب، و این کتاب به عنوان یک کتاب چهارزبانه و به عنوان شاه کلیدی برای دست یابی به اطلاعات گیاه شناسی، با هدف صیانت از اسامی بومی گیاهان و دانش بومی منطقه معرفی شده سخنانی را به صورت ارائه تصویر بیان نمودند. و نوید داده شد که در چاپ بعدی گیاهان و اسامی بیشتری معرفی شود.

 

 

به فهرست الفبایی ترکی، فارسی، لاتین اشاره شد و در خصوص نحوه استفاده از آن توضیح داده شد. و در نهایت، تصاویر زیبایی از گیاهان منطقه و به ویژه دامنه های آن نمایش داده شد.

 

 

در پایان مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، در سه بخش استادان، کارکنان و دانشجویان با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل بعمل آمد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *