فرماندار: میانه باید نمادعینی و واقعی دروازه آذربایجان شود

معاون استاندارآذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه این شهرستان ورودی آذربایجان به شمار می رو،د گفت: میانه باید نماد عینی و واقعی دروازه استان شده و در شان مردم آن توسعه یابد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا :  اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان، نبود توجه به پتانسیل های شهرستان از جمله در حوزه گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی را دلیل توسعه نیافتگی ان عنوان کرد و افزود: ما نمی توانیم از آب موجود در سطح شهرستان از جمله سدها بهره کافی را ببریم.

وی با بیان اینکه سد شهریار میانه پشتیبان سفیدرود گیلان شده است، گفت: این درحالی است که زمین های بکر کاغذکنان با قابلیت کشت زعفران و پسته نیازمند آب است، همچنین سدآیدوغموش با طبیعت بکر خود می تواند به منطقه گردشگری و تفرجگاهی برای مردم، مسافرین و توریست های شهرستان تبدیل شود.

حیدری آزاد با اشاره به اینکه بیشترین مرغداری های استان در میانه ایجاد شده و دامداری شهرستان نیز از رشد بالایی برخوردار است، بر ایجاد کشتارگاه صنعتی دام و طیور ویژه صادرات تاکید کرد.

فرماندار ویژه میانه خواستار ایجاد امکانات زیربنایی برای منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان شد و افزود: هر سرمایه گذاری که به شهرستان جهت سرمایه گذاری می آید خواهان حداقل امکانات زیربنایی از سوی شهرستان است.

وی بروکراسی اداری و فشار اداره مالیات و دارایی بر سرمایه گذاران را از مشکلات عمده بر سر راه سرمایه گذاری خواند و گفت: با پیگیری ها و زحمت فراوان جذب سرمایه گذار می کنیم اما با بروکراسی اداری و فشار وارده از سوی اداره دارایی، سرمایه گذاران ترجیح می دهند که در دیگر شهرستان ها که راه برآنها هموار است، سرمایه گذاری کنند.

فرماندار ویژه میانه اظهارکرد: این شهرستان دارای قابلیت فراوانی در عرصه گردشگری طبیعی و تاریخی بوده و می توان با تقویت این زیرساخت ها زمینه رونق اقتصاد شهری را در تمام زمینه ها ایجاد کرد.

حیدری آزاد همچنین تامین اعتبارات لازم برای چهار بانده کردن میانه – قره چمن، آرموداق- نیر، میاندوآب میانه و فومن که تاثیربسزایی در رشد و توسعه منطقه خواهد داشت را خواستار شد و از تصویب یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای توانمندسازی طرح های مورد قبول و اشتغالزا در شهرستان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *