هشدار سفیر ایران در فرانسه به آمریکا در پی تمدید تحریم‌ها

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی آهنی گفت: چون برجام یک معاهده بین ایران و آمریکا نبوده بلکه معاهده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و چندین طرف دیگر در صحنه بین‌المللی بود و چون دولت آمریکا هم یکی از طرفین این تعهد بوده بنابراین هر گونه خدشه در این معاهده می‌تواند ضربه سنگینی به وجهه و تصویر آمریکا در صحنه بین‌المللی بزند.

 

وی افزود: قطعا این امر با عکس‌العمل و واکنش طرف‌های دیگر این معاهده مواجه خواهد شد.

 

آهنی با بیان اینکه  هنوز باید منتظر باشیم و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در این رابطه موضع خود را اعلام کرده است، تصریح کرد: بدون تردید هر گونه اخلال و خدشه‌ای که در پیشبرد برجام پیش بیاید، تبعات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی آن به عهده دولت آمریکا خواهد بود و باید مسئولیت عواقب آن را پذیرا باشد.

 

سفیر کشورمان در پاریس در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه سنای آمریکا نقض برجام محسوب می‌شود؟ گفت: این یکی از مواردی است که به هر حال در حال بررسی است و گزارش آن به کمیته مربوطه داده خواهد شد و متعاقب آن بحث مراجعه به کمیسیون مشترکی است که برای بررسی نقض برجام در خود برجام پیش‌بینی شده است.

 

آهنی در پایان گفت: از طرف جمهوری اسلامی ایران تبعا سناریوهای مختلف مورد مطالعه دقیق قرار گرفته و براساس هر نوع حرکتی که بخواهد انجام شود قطعا جمهوری اسلامی ایران واکنش مناسبی را  نشان خواهد داد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *