تکذیب کشف واکسن سرطان/ مردم به تبلیغات درمان سرطان توجه نکنند

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، زالى رییس سازمان نظام پزشکى در همایش سرطان غرب آسیا که امروز در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و کیر در کشور است، گفت: در طول ٢٠ سال گذشته بیمارس هاى عیرواگیر از اهمیت بالایی برخوردار شدند. از طرفى به علت قابل شناسایی بودن عوامل خطر، می توان از بیمارى ها پیشگیری کرد.

 

وى افزود: معمولا سرطان در اقراد مسن بروز مى کند. متاسفانه تغییرات در الگوی غذایی، افزایش مصرف فست فودها و اجتناب از مصرف میوه و سبزیجات موجب شیوع سرطان دستگاه گوارش شده و مى تواند خطرساز باشد. همچنین طبق تحقیقات اخیر چاقى مفرط نیز با بروز سرطان  

سینه در خانم ها ارتباط مستقیم دارد.

 

زالى مدل زندگى نشسته را نیز از عوامل خطر خواند و ادامه داد: عوامل محیطی همچون وجود آلاینده ها در آب و هوا از دیگر عوامل خطر محسوب می شود.

 

رییس سازمان نظام پزشکى اظهار داشت: تست هاى غربالگرى در تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم و پستان در بانوان، سرطان پروستات در آقایان، سرطان گوارش و روده بزرگ نقش به سزایی دارند در کشور به ازاى هر ٨ خانم یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود. از طرفی این نوع سرطان در کشورما نسبت به استاندارد جهانى  دیرتر تشخیص داده مى شود.

 

وی ادامه داد: در برخی سفره هاى ایرانى بیش از ٩ گرم نمک مصرف شده که از عوامل بروز سرطان محسوب می شودهمچنین هرچه میزان احتراق و سوختگى مواد غذایی در حال طبخ، همچون ته دیگ ها بیشتر باشد، خطر أسن بیمارى افزایش می یابد.

 

زالى بیان کرد:  بر اساس آخرین آمار  ٣٩/٨ درصد مردان و خانم ها در طول زندگی به سرطان مبتلا مى شوند. ٧٠ درصد سرطان ها نیز در آسیا، آفریقا و آمریکاى شمالى را گرفتار کرده و ۶٠ درصد سرطان ها، کشورهاى در حال توسعه را هدف گرفته است.

 

زالى عنوان کرد: درخصوص درمان سرطان در دنیا هر روز محققان پیشرفت های خوبی را به دست می آورند و باید گفت که ۶۰ تا ۷۰ درصد از سرطان ها قابل پیشگیری است. از طرفى مردم نباید به تبلیغات کشف درمان سرطان توجه کنند چراکه توجیه علمى ندارد . بلکه باید به مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و وزارت بهداشت اعتماد داشته باشند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *