تاخیر ۱۱۷ هزار دقیقه‌ای پروازها در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز

به گزارش میانا به نقل از فارس، هفته گذشته مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از افزایش ۳۹ درصدی پروازهای این فرودگاه در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی مدت یاد شده از سال جاری در مجموع ۷ هزار و ۶۱۵ مورد تیک‌آف هواپیما از فرودگاه شهید مدنی تبریز صورت گرفته که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۵ هزار و ۴۷۸ مورد به ثبت رسیده است.

مصطفی صفایی این افزایش پرواز را به افزایش میزان جابه‌جایی مسافر گره زد و افزود:  طی ۶ ماه نخست امسال ۹۴۴ هزار و ۴۱۴ نفر از طریق پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز جابجا شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۷ درصدی برخوردار بوده است.

اما این آمار و ارقام افزایشی در حالی اتفاق افتاده که نگاهی به پروازها و زمان ورودی و خروجی آنها حکایت از تاخیر در مجموع نزدیک به ۱۱۷ هزار دقیقه‌ای پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز دارد.

اما رکوددارترین شرکت در تلف کردن زمان مسافران فرودگاه بین‌المللی تبریز شرکت هواپیمایی آتا با بیش از ۵۱ هزار دقیقه می باشد که به ترتیب با ۴۸ هزار و ۴۰ دقیقه برای پروازهای خروجی داخلی و ۳ هزار و ۳۱۲ دقیقه برای پروازهای خروجی، خارجی این شرکت هواپیمایی اتفاق افتاده است.

هرچند بنابر تاکید مفسران وجود شرکت هواپیمایی خود از گزینه های توسعه است اما این موضوع به تنهایی و بدون در نظر گرفتن مولفه‌هایی همچون کیفیت خدمات، ناوگان هوایی،​ مشتری مداری، کاهش هزینه‌ها و … به خودی خود معنی پیدا نخواهد کرد.

حالا با توجه به موارد فوق هر چند نمی‌توان مزیت‌های وجود شرکت هواپیمایی آتا در تبریز را کتمان کرد اما صرفاً وجود این شرکت هواپیمایی در تبریز نمی‌تواند دلیلی بر این باشد که خدماتی که این مجموعه ارائه می دهد در کمترین و پایین ترین سطح و استاندارد قرار گیرد.

این شرکت هواپیمایی طی ۶ ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۵۴۰ مورد تیک‌آف از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز داشته که از این تعداد یک هزار و ۷۶۹ مورد جزء پروازهای خروجی از فرودگاه تبریز به ثبت رسیده در واقع تاخیرهای پروازی نیز در این پروازها معنی پیدا می‌کند اما از کل پروازهای شرکت آتا یک هزار و ۲۶۶ پرواز خروجی با تاخیر صورت گرفته به معنی دیگر و با مبنی قرار دادن پروازهای خروجی، ۷۲ درصد از کل یک هزار و ۷۶۹ پرواز آتا با تاخیر تحقق یافته و با در نظر گرفتن پروازهای تاخیردار، نه کل پروازهای این شرکت، به طور میانگین هر پرواز با بیش از ۴۰ دقیقه تاخیر انجام شده است.

قابل ذکر است در تفکیک پروازهای داخلی و خارجی شرکت هواپیمای آتا نیز باید گفت: از مجموع ۳ هزار و ۵۴۰ پرواز ورودی و خروجی آتا، ۲۳۳ مورد تیک‌آف خارجی بوده که ۱۱۵ مورد پرواز خروجی ثبت شده و از این تعداد پرواز خروجی نیز ۷۴ پرواز با تاخیر ۳هزار و ۳۱۲ دقیقه ای صورت گرفته است.

نگاهی به عملکرد این شرکت در همین مدت ۶ ماهه نخست سال گذشته در موضوع تاخیرها، حکایت از رشد قابل توجه تاخیرها دارند بطوری که تاخیر نزدیک به ۳۱ هزار دقیقه ای پروازهای آتا به ۵۱ هزار دقیقه افزایش یافته، هرچند این رشد همزمان با افزایش پروازهای این شرکت هواپیمایی بوده اما همانطور که اشاره شد نباید با افزایش کارکرد و کمیت، شاهد کاهش کیفت خدمات ارائه شده باشیم.

سال ۹۴ شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه بین‌المللی تبریز یک هزار و ۶۱۴ پرواز خروجی داشته که از این تعداد یک هزار و ۲۹ پرواز در مجموع با تاخیر ۳۱ هزار و ۳۴۹ دقیقه ای انجام شده، همچنین از ۶۸ پرواز خارجی آتا ۴۱ پرواز در مجموع با ۹۰۰ دقیقه تاخیر و ۹۸۸ پرواز داخلی با ۳۰ هزار و ۴۴۹ دقیقه تاخیر صورت گرفته است.

حالا با توجه به آمار و ارقام تاخیرهای اشاره شده شرکت هواپیمایی آتا، به‌نظر می‌رسد مسئولان این شرکت باید نسبت به ارائه خدمات بهینه به مشتریان خود و ارزش قائل شدن به زمان مسافران همیت بیشتری خرج کند تا شاهد رونق گرفتن نه تنها کسب و کار این مجموعه بلکه کل واحدهای فعال در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و … و حتی سیاسی استان باشیم چرا که مطمئناً توسعه فعالیت هر صنفی نه تنها در استان آذربایجان‌شرقی، بلکه در کل دنیا و مجموعه‌های خدماتی از جمله سیستم حمل و نقل هوایی گره خورده و اگر این خدمات بهینه و در عالی‌ترین سطح ارائه شد سرمایه‌گذار، هنرمند، سیاستمدار، دانشمند و … نیز برای حضور در استان و حتی سرمایه‌گذار در آن راغب خواهد شد.

 

هم اکنون به طور متوسط روزانه ۴۶ پرواز از فرودگاه بین المللی تبریز صورت می گیرد که به طور میانگین ۴۰ مورد در مسیر پروازهای داخلی به مقصد (تهران – مشهد – اصفهان ـ شیراز – اهواز- عسلویه – کیش – بندرعباس – کرمان) و همچنین باز به طور متوسط  6 پرواز در مسیرهای خارجی به مقصد (استانبول-باکو- بغداد – نجف) انجام می شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *