ترویج واشاعه ورزش همگانی در روستاهای شهرستان میانه/اجرای طرح استعدادیابی ورزشی در ۱۷ رشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه ورزش روستایی شهرستان با بیان اینکه ورزش روستایی از مسائل مهمی است که در دستور کار قرار دارد افزود: در این خصوص با تمام توان و با استفاده از کمکها و مساعدتها و حمایتهای خیرین ورزش، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و با حمایتهای بخشداران تابعه برای توسعه ورزش روستایی تلاش خواهیم کرد.


معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان میانه، تقویت زیرساخت‌های ورزشی روستاهای شهرستان را مهم خوانده افزود: هزینه های رونق و توسعه ورزش روستایی باید با نظارت بخشداران در سرفصلهای فرهنگی و ورزشی گنجانده شده و جزو برنامه های دهیاریها و بودجه ریزی آنها باشد.


مشایخی در خصوص اختصاص مکانی در روستاهای پرجمعیت، حداقل به متراژ ۳۵ متر مربع برای امر ورزش گفت: این مساله باید در روستاهای پرجمعت از جمله مرکز دهستانها با مساعدت و نظارت بخشداران با مالکیت شوراها و دهیاران در اختیار ورزش و جوانان قرار گیرد تا از اعتبارات تخصیصی به ورزش در جهت رونق و توسعه ورزش روستایی بهره لازم را ببریم.


وی با اشاره به اینکه  امور تربیتی نیز باید در کنار امور ورزشی جوانان از اولویتها باشد افزود: توجه به مسائل، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جوانان از جمله جوانان روستایی می تواند سبب پر کردن اوقات فراغت آنان و سبب پیشگیری از بسیاری از مسائل و آسیبهای اجتماعی باشد.

 

capt3ure


مشایخی اظهارکرد: در حد توان دهیاری‌ها  در بخش‌های مختلف ورزش روستایی با اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی  ورودخواهیم کرد.


معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه اظهار امیدواری کرد که با رویکرد دولت تدبیر و امید در روستاها و با توجه به منویات رهبری در جهت اقتصاد مقاومتی از جمله ارتقای امکانات در روستاها در جهت گسترش اشتعالزایی جمعیت روستا حفظ شده و از مهاجرتهای بی رویه جلوگیری شود.


مشایخی با اعلام اینکه افزایش سالن‌های ورزشی و توسعه فضاهای مختلف ورزشی می‌تواند در افزایش سرانه ورزشی شهرستان مهم و مفید باشد، بیان کرد: توجه به ورزش‌های همگانی در سطح ادارات، پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری جشنواره‌های ورزشی و… و ترویج ورزش همگانی در روستاهای شهرستان با توجه به اینکه شهرستان میانه قطب ورزش کشور محسوب می شود می توان گام مهمی برای توسعه ورزش شهرستان برداشت.


وی در ادامه با بیان اهمیت ورزش بانوان در جامعه افزود: ورزش بانوان باید از برنامه های اولویت دار شهرستان بوده و به روستاها نیز تعمیم داده شود.


مشایخی از طی مراحل نهایی برای ایجاد شهرک قهرمانان خبر داده افزود: پس از اتمام این مرحله تفکیک زمینها انجام و اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.


وی در خصوص مشکلات استادیوم ۵ هزار نفری، پایگاه قهرمانی و بحث خوابگاه و اعتبارات ورزشی گفت: باید این مسائل جزو مصوبات آمده و از سوی نمایندگان شهرستان و مسوولین استانی و شهرستانی مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد تا شاهد رفع این مسائل باشیم.


capt1ure

مهدی نوایی نیز در این جلسه با اشاره به رتبه اول این شهرستان در ورزش های قهرمانی و همگانی در سطح استان آذربایجان شرقی، از اجرای طرح استعدادیابی ورزشی شهرستان میانه خبر داد و افزود: این استعداد یابی در ۱۷ رشته تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد که هم اکنون ۴ طرح آن در مرجله اجراست.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ویژه میانه با اشاره به کسب ۲۱ مدال آسیایی، جهانی و بین اللمللی در شش ماهه نخست سال ۹۵ توسط ورزشکاران میانه ای، اظهار داشت: متاسفانه علی رغم پتانسیل بالای شهرستان در امر ورزش رتبه اداره ورزش و جوانان میانه در مقوله درآمدزایی ورزشی بین مراکز استان در رده ۱۲ می باشد.

 

وی با اشاره به نبود طرح های درآمد زایی ورزشی از سوی دستگاه های اجرایی به تنها استخر سرپوشیده این شهرستان که در اختیار بخش خصوصی است، اشاره کرد و افزود: شهرستان میانه در حال حاضر نیازمد احداث اسنخر سرپوشیده از محل منابع دولتی است، تا بتواند از این طریق درآمدزایی و نیازهای اولیه خود را برطرف سازد.

 

نوایی از فعالیت ۵۲۰۰ ورزشکار در سطح شهرستان میانه خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد ورزشکار در حال حاضر در قالب ۷۴ هیئت ورزشی فعالیت دارند.

 

وی سرانه ورزشی این شهرستان را نسبت به جامعه ورزشکاری ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۳۵ باشگاه ورزشی در سطح شهرستان فعالیت دارند که ۸ پرونده احداث باشگاه نیز در استان در دست بررسی است.

 

وی از اختصاص اعتبار ۵۴۰ میلیون تومانی به منظور اتمام سالن ورزشی روستای آوینلیق شهرستان میانه با پیشرفت ۷۰ درصدی در سال جاری خبر داد.

 


در ادامه از خیرین شهرستان آقایان حاج مهدی ناصری، حاج منصور پورصفر، برادران پورصفر، رسول مقدمی و طاهر مهدیلو با اهدای لوح و هدایایی از طرف اداره ورزش و جوانان شهرستان تجلیل بعمل آمد.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *