بیمه مشکل اصلی خانواده‌های بیماران اوتیسمی است

به گزارش میانا به نقل از فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز اوتیسم مرکز آموزشی و درمانی اسدآبادی تبریز در گزارش عملکرد این مرکز به بیان چند سؤال پرداخت و اظهار داشت: تشخیص کودکان اوتیسمی از نوزادی به چه صورت بوده و با چه ابزارهایی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید به بیمه که مشکل اصلی خانواده‌های این بیماران است توجه شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در انگلیس ۲٫۴ میلیون یورویی برای یک فرد اوتیسم در طول زندگی‌اش تخمین زده شده است که این مقدار باید برای کشور نیز تخمین زده شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بهتر است بجث غربالگری بر عهده شبکه پزشکی باشد، ادامه داد: بهزیستی باید میزان اعتباری و خدماتی که به این افراد می‌دهد را مشخص کند.

وزیر بهداشت یادآور شد: تامین اجتماعی پوشش خدمات درمانی افراد اوتیسم را بر عهده گرفته که امید است مشکلات مالی درمانی خانواده‌ها از این طریق حل شود.

وی با بیان اینکه بر فرض یک کودک در منطقه محروم دچار اوتیسم است چه خدماتی ارائه می‌شود، ادامه داد: باید همه مناطق را در نظر بگیرید و درمان و خدمات یکسان شود و اوتیسم جایگاه شناخته شده‌ای در جامعه بیابد.

 این گزارش حاکی است، برآورد می شود حدود هفت هزار کودک زیر هشت سال مبتلا به اوتیسم در آذربایجان شرقی وجود داشته باشد که از این تعداد متاسفانه در حدود ۵۰۰ نفر شناسایی شده است.

مهم ترین ویژگی مرکز اوتیسم این است که به صورت جامع دارای واحدهای روانپزشکی کودک و نوجوان، روانپزشکی کودکان استثنایی، متخصصان کاردرمان، گفتار درمان، فیزیوتراپ و روانشاسان عمومی است.

این مرکز در سال ۱۳۴۸ احداث شده و در حال حاضر به صورت پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی و کلینیک عمومی شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

میزان مراجعان به این مرکز ماهانه بیش از ۸۰ هزار نفر است که در مقایسه با سال ۹۳ افزایش چهار برابری داشته است

این گزارش می‌افزاید، وزیر بهداشت صبح امروز و در سفری یک روزه وارد استان آذربایجان‌شرقی شد تا ضمن افتتاح چندین پروژه بهداشتی و درمانی، از دیگر مراکز حوزه سلامت نیز بازدید کند.

در این سفر مرکز دیالیز امام رضا(ع) واقع در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به عنوان بزرگترین بخش همودیالیز خاورمیانه افتتاح می‌شود.

بازدید از روند اجرایی ساخت مرکز اوتیسم مرکز اسدآبادی و بازدید از کلینیک تخصصی در حال ساخت این مرکز، افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی شهر گوگان و آغاز عملیات ساخت کانون دوستدار سالمند این شهر، آغاز ساخت مرکز بهداشتی و درمانی شهر ایلخچی با مشارکت شهرداری، افتتاح مرکز سلامت زندان تبریز، افتتاح آزمایشگاه جامع سلامت و افتتاح دوره آموزشی دانش ترافیک از جمله مهمترین برنامه‌های سفر دکتر هاشمی به استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *