برخی واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی سؤال‌برانگیز است/ ایجاد شبهات در واگذاری ۱۰۹ جایگاه سوخت در کشور به بخش خصوصی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، یعقوب شیویاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در روزهای گذشته از طریق مراجعات مردمی متوجه واگذاری جایگاه‌های سوخت شهر میانه توسط سازمان خصوصی‌سازی با قیمت بسیار ناچیز گردیدم.

 

وی اضافه کرد: پس از پیگیری‌های لازم متوجه شدم مدیران استانی و شهرستانی از  واگذاری این جایگاه‌ها اطلاعی ندارند و این واگذاری‌ها در قالب طرح کشوری صورت گرفته و در استان آذربایجان‌شرقی، علاوه بر میانه در شهرستان مراغه نیز این اتفاق افتاده است.

 

این نماینده مجلس دهم از واگذاری ۱۰۹ جایگاه سوخت در کشور به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این واگذاری‌ها برای مردم شبهاتی به وجود آورده است که آیا در همه کشور حق بیت‌المال در قیمت‌گذاری‌ها نادیده گرفته شده است؟!

 

شیویاری با اشاره به مراجعات مکرر مردم حوزه انتخابیه‌اش پس از علنی شدن اقدام سازمان خصوصی‌سازی گفت: مردم در این مراجعات نسبت به آغاز طرح خصوصی‌سازی شرکت‌های تابعه وزارت نفت از جایگا‌ه‌های سوخت، در حالی که این جایگا‌ه‌ها از توجیه اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند اظهار تعجب می‌کنند.

 

وی همچنین از سرنوشت پرسنل شاغل در این جایگا‌ه‌ها پس از واگذاری به بخش خصوصی اظهار نگرانی کرد و گفت: گویا مقرر گردیده این افراد به مدت یک‌سال به فعالیت خود در جایگا‌ه‌ها ادامه دهند و تداوم اشتغال آنها پس از این مدت در اختیار مالکان جدید است.

 

نماینده مردم میانه با انتقاد از اطلاع‌رسانی ضعیف سازمان خصوصی‌سازی در خصوص مزایده واگذاری این جایگا‌ه‌ها گفت: به نظر می‌رسد برای رفع نگرانی‌های مردم، سازمان خصوصی‌سازی باید موضوع واگذاری این جایگا‌ه‌ها را متوقف و در فرصت آتی با اطلاع‌رسانی جامع به ویژه در سطح استان نسبت به واگذاری جایگا‌‌ه‌ها به قیمت واقعی اقدام کند.

 

شیویاری تاکید کرد: عواقب تعجیل در این واگذاری‌ها موجب گسترش نارضایتی‌های مردمی در منطقه شده و عواقب آن نهایتا متوجه مسئولین مرتبط خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم حامی اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است، پاسخ‌گویی آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در خصوص این واگذاری‌ها را از مطالبات عمومی اعلام و تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دیگر همکارانم در مجلس مجدانه مانع تضییع بیت‌المال شده و با افراد سهل‌انگار به شدت برخورد خواهیم کرد.

 

نماینده مردم میانه اضافه کرد: موضوع واگذاری‌های اخیر را کتبا از وزیر اقتصاد پیگیری کرده و در استیفای حقوق بیت‌المال اقدام لازم را انجام خواهم داد.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *