پرداخت ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید میانه به ۵۸ نفر در سال جاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در جلسه ای با حضور آخوندزاده مدیر کل صندوق کارآفرینی استان با اشاره به اینکه این رقم برای ۳۳ فقره اشتغالزایی و ۲۵ فقره ازدواج در سال جاری پرداخت شده افزود: در سال گذشته اعتبار این صندوق ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود و برای ۳۶۰ فقره که ۲۶۰ فقره آن ازدواج و ۱۰۰ فقره اشتغال بود ارائه تسهیلات شده است.


وی  با توجه به پراکندگی روستایی و بافت های گوناگون زندگی در این شهرستان گفت: اکثر روستاهای شهرستان از پتانسیل بسیار بالایی در اجرای طرح های اقتصادی ، گردشگری ، کارآفرینی و اشتغالزایی برخوردارند که از جمله آنها روستاهای ورنکش، ورزقان، صومعه و بلوکان می باشد. 


وی روستای ورنکش را یکی از روستاهای پرجمعیت با مشارکت بالای مردمی خوانده افزود: در این روستا درخواستهای بسیاری برای کاشت زعفران وجود دارد که ۱۶ نفر اقدام کرده اند همچنین بسته بندی پنیر، خشک کن میوه و بسته بندی عسل و زنبورداری از درخواستهای اهالی می باشد.


شکری خواستار ارائه تسهیلات برای تولید پوشاک، جوراب و کیف در روستاهای طوق، اسلام آباد و سنقرآباد شده افزود: یکی از اولویت های کارگزاران دولت باید همراهی و همدلی با دولت و ملت باشد تا چرخه اقتصاد به روند خود در راستای توسعه هرچه بیشتر ادامه دهد.


فرماندار ویژه میانه یکی از مشکلات روستاها را نبود منبع درآمد مناسب و پایدار عنوان کرده افزود: ارائه تسهیلات به طرح های روستایی از جمله هر روستا یک طرح را سبب برندسازی، توسعه اقتصادی روستاها ، اشتغال و درآمد پایدار عنوان کرد.


شکری در پایان رونق تولید و اشتغال را تنها هدف شهرستان در راستای توسعه هرچه بیشتر و رونق اقتصادی عنوان کرد.  

 

علیرضا آخوندزاده نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته نیز از محل صندوق ۷۲۳ میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریال به ۸ هزارو ۸۳۷ نفر در سطح استان ارائه تسهیلات شده است.


مدیر کل صندوق کارآفرینی امید در ادامه افزود: در سال گذشته در بحث اشتغال به یک هزارو ۹۹۰ نفر، ۴۰۸ میلیاردو ۷۰۵ میلیون ریال و در سال جاری نیز به تعداد ۶۵۷ نفر، ۱۶۹ میلیاردو ۶۴۰ میلیون ریال، در بحث تسهیلات ازدواج نیز به ۳ هزارو ۲۴۲ نفر مبلغ ۱۱۴ میلیاردو ۹۷۰ میلیون ریال و در سال جاری به ۲۵۰ نفر ۲۱ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.


آخوندزاده همچنین به ارائه تسهیلات مسکن از سوی صندوق کارآفرینی امید اشاره کرده افزود: در این بخش در سال گذشته به تعداد ۲ هزارو ۹۳۳ نفر ۱۵۸ میلیاردو ۵۶۵ میلیون ریال و در سال جاری نیز به ۴۶۶ نفر مبلغ ۲۳ میلیاردو ۹۹۰ میلیون ریال و در پرداخت تسهیلات به سایر حوزه ها، شاهد پرداخت ۴۱ میلیاردو ۶۲۶ میلیون ریال  تسهیلات به ۶۶۲ نفر و در سال جاری  مبلغ ۱۹ میلیاردو ۸۱۰ میلیون ریال برای ۲۲۸ نفر هستیم.


مدیر کل صندوق کارآفرینی امید در ادامه از آمادگی این صندوق برای پرداخت تسهیلات به طرح های سرمایه گذاری ۲ میلیارد ریالی تا ۲۵ میلیارد ریال خبرداده افزود: هدف از سفرهای ما به شهرستانها و روستاها دیدن دردها و مشکلات از نزدیک و سعی بر اصلاح امور است. 


وی همچنین شرایط پرداخت تسهیلات به زنان را چنین عنوان کرد: طبق بخشنامه تسهیلات به زنان بدسرپرست،  بی سرپرست و خودسرپرست پرداخت می شود و اگر خانمی مجرد باشد در صورت از کارافتادگی پدر و یا فوت پدر با محوریت امرارمعاش در خانواده ها می توان به آنها ارائه تسهیلات نمود.


جبیب جوادی رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان میانه نیز در پایان به ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق در طی سال گذشته و امسال پرداخت.  


 در ادامه مدیر کل صندوق کارآفرینی استان به همراه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه، رییس صندوق کارآفرنی امید میانه و هیئت همراه از چند واحد خرد در شهر میانه بازدید بعمل آوردند.    

   

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *