اختصاص بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای دهیاری ها شهرداری استان آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمد صادق پور مهدی  در همایش بزرگ اقتصاد مقاومتی در شهرستان میانه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و اهتمام دولت و دولتمردان در تحقق آن گفت: کلمات ستاد و قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی تداعی گر زمان جنگ بوده و این امر نشان از اهمیت موضوع دارد که باید همچون زمان جنگ برنامه ها و تاکتیکهای خاصی را برای پیروزی در میدان اقتصاد مقاومتی به کار ببندیم.

 

وی از مسوولان شهرستان میانه خواست تا برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان  از همه ظرفیت های شهری و روستایی از جمله مشارکت مردمی استفاده کنند.

 

پورمهدی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی تنها اجرای پروژه های عمرانی نیست  بلکه تفکر و ظرفیت بزرگی است که اجرای کامل آن می تواند به رفع اکثر مشکلات کشور منتج شود.

 

وی اظهارکرد: باید همه به این باور عمومی برسند که مشارکت تنها راه اصلی  تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

پور مهدی تحقق اقتصاد مقاومتی را تکلیفی برای همه کسانی عنوان کرد که در کشور جمهوری اسلامی ایران و تحت لوای ولایت فقیه مسوولیتی را عهده دار هستند.

 

معاون امور عمرانی استانداری خواستار ارائه برنامه های کمی و عملیاتی قابل اندازه گیری از سوی مسوولین شهرستان شده افزود: در راه اجرای امور جامعه از جمله اقتصاد مقاومتی مشکلاتی بوده و هست که شامل مشکلات شهرستانی، استانی و کشوری می باشد و ما انتظار داریم تمامی مشکلات قابل لمس و احصاء شده در  خود شهرستان با اختیارات مسوولین و یا کسب اختیار از استان رفع شود و اگر نمی توانند جا را برای مسوولین توانمند بازکنند.

 

پور مهدی تاکید کرد: تنها مشکلاتی به استان ارجاع داده شود  که مربوط به استان و کشور بوده و ما نیز اعلام می کنیم که پیگیر تمام مشکلات استانی و کشوری در راستای توسعه و پیشبرد اهداف مورد نظر خواهیم بود.

 

وی با بیان سکونت ۷۰ درصدی جمعیت در شهرها و ۳۰ درصدی در روستاها افزود: شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی سربازان صفوف مقدم اقتصاد مقاومتی به شمار رفته و باید تمامی تلاش خود را در راستای برنامه ریزی و جلب مشارکت مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی به کار ببندند.

 

پور مهدی انجام خالصانه امور در راستای خدمت به خلق ا…  را سبب پیشبرد امور خوانده افزود: تبیین نقشه راه، حل موانع ، تصمیم گیری و عمل به آن از مهمترن اصول برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

وی در ادامه جلب و جذب سرمایه گذار و حمایت و پشتیبانی همه جانبه از آنها را هنری بزرگ خوانده افزود: اگر بتوانید سرمایه گذاران میانه ای مقیم تهران و سایر استانها را جذب شهرستان کرده و زمینه های لازم برای احساس امنیت و طیب خاطر آنها را فراهم بیاورید به طور قطع شاهد سرازیر شدن سرمایه گذاران غیر بومی و خارجی در شهرستان خود خواهید بود.

 

پور مهدی حوزه گردشگری و سدهای میانه را از پتانسیلهای مهم برای سرمایه گذاری در شهرستان عنوان کرده افزود: با توجه به منابع محدود دولت نباید منتظر دولت بمانید بلکه باید از تمامی ظرفیتهای موجود در راستای توسعه و عمران منطقه خود استفاده کنید.

 

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه شهرستان میانه و روستاهای تابعه آن، گفت: در برنامه های اقتصاد مقاومتی توسعه روستا ها با اولویت مورد توجه دولت قرار گرفته که لازم است  اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و روستاییان از این فرصت بیشترین استفاده را بکنند و همکاری و مشارکت لازم را به عمل آورند.

 

پورمهدی از اختصاص ۱۰  میلیارد و ۷۰۰  میلیون ریال اعتبار دولتی برای دهیاری ها و ۳۰  میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای شهرداری های شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: دهیاران و شهرداران برای جذب این اعتبارات باید همت کنند تا بهره برداری مناسب از این ارقام برای توسعه روستا و شهر به عمل آید.

 

معاون امور عمرانی استان در پایان از فرماندار ویژه میانه خواستار ایجاد محل دائمی نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی شهرستان از جمله صنایع دستی و محصولات کشاورزی با همکاری شهرداری و شورای شهر شد. 

 

حمید شکری نیز در این همایش از زحمایتدهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دعوت و مشارکت دادن مردم برای توسعه منطقه تقدیر کرده افزود: اجرای طرح های هادی، اجرای آبیاری تحت فشار(بارانی و قطره ای)، تامین آب شرب از جمله مواردی است که با مشارکت مردم به اجرا می رسد.

 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه از اجرای ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار با مشارکت مردم خبرداده افزود: از محل کمکهای ریاست جمهوری و مشارکت مردم یک هزارو ۲۰۰ هکتار نیز در دست اجرا بوده و ۲ هزار هکتار دیگر با مشارکت مردم و بانک زمین در طی مراحل اداری است.

 

شکری با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه از فعالترین ها در سطح استان محسوب می شود افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان با ۴ کمیته ی  رفع موانع تولید، جذب سرمایه گذاری، بازاریابی و فروش و توسعه روستایی مشغول فعالیت بوده و در این ۶ ماه ۵۰ درصد مصوبات کمیته رفع موانع تولید اجرایی شده، ۳۲ درصد در حال اجرا بوده و ۱۸ درصد به استان ارجاع داده شده و در دست پیگیری است که در این خصوص مشکلات ۱۰۰ واحد تولیدی با برگزاری جلساتی احصاء و مشکل اکثر آنها رفع گردیده است.

 

فرماندار ویژه میانه از ایجاد ۴۵۰ شغل صنعتی همزمان با هفته دولت در شهرستان خبرداده افزود: نمایشگاه توانمندیهای دولت و تولیدات شهرستان در هفته دولت برپا شد، همچنین با توجه به آثارثبتی تاریخی و هنری و گردشگری شهرستان که ۲۹۶ مورد بوده و بالاترین رقم ثبتی در استان می باشد اقدام به جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری نموده ایم.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. ۴ میلیارد برای کل استان آذربایجان شرقی !!!! 

    ککلا دو سه هزار روستا هست به هرکدوم ۱۰ میلیون هم نمیرسه با ۱۰ میلیون نمیشه پیاده رو اسفالت کرد چه برسه کاری کرد.

    اقای صادق پور شما ۲۰۰ میلیارد تومان فقط به اهر برای بزرگراه اهر میدهید بعد میخواهید فقط ۲۰۰ میلیون  تومان سهم میانه از ۴ میلیارد میشه .اقای صادقی ما میدانیم میشود کاربزرگ کرد ولی شما وظیفه تان که ایجاد زیرساخت ها هست را باید انجام دهید تافضای رشد برای ایجاد صنایع و اشتغال بوجود اید.یه ویلا توی دهات های میانه ساختنش ۲۰۰ میلیون هست .

  2. فقط یادم رفت بگم رقم ریال هست نه تومان چهل میلیارد ریال که میشه چهار میلیارد تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *