پرهیز در عزاداری‌ها از بدعت‌های غیرواقعی

به گزارش میانا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان اهر استفاده از منابع موثق در عزاداری‌ها و رعایت شئونات عزاداری‌ها در ایام عزاداری ماه محرم را یادآور شد و اظهار داشت: هیئت‌های عزاداری طوری برنامه‌ریزی کنند که سر و صدای زیاد موجب سلب آسایش شهروندان نشود.

وی، افزود: انتظار داریم هیأت امنای مساجد و هیأت‌های عزاداری با برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای حضور حداکثری مردم بخصوص جوانان در محافل مذهبی و مساجد فراهم کنند.

امام جمعه اهر، با تأکید بر عزاداری‌های سنتی گفت: نباید با برخی عزاداری غیراصولی و افراط و تفریط، موجبات سوء استفاده دشمنان را فراهم کنیم و تلاش کنیم عزاداری‌ها در شأن و منزلت حضرت سیدالشهدا(ع) باشد.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و فلسفه قیام امام حسین(ع) نماز و امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و به دسته‌جات حسینی توصیه کرد که وقت نماز در مساجد حضور پیدا کنند و بخصوص به برگزاری نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه داشته باشند.

در این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی و رئیس شورای هیأت‌های مذهبی اهر گزارشی از برنامه‌های خود را در خصوص عزاداری‌های ماه محرم اعلام کردند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *