تریبون نماز جمعه ابزاری برای مجیزگویی از دولتمردان نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،  حجت الاسلام و المسلمین حامدی در خطبه های نماز عبادی _ سیاسی روز جمعه ۲ مهر ماه در جمع پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع این شهر با بیان اینکه نماز جمعه تریبون نظام برای تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری (مد) و بیان مشکلات مردم و جامعه است، افزود: تریبون نماز جمعه هیچگاه مجیزگوی اقدامات دولتمردان نبوده و فلسفه و ماهیت آن بیان مسایل عبادی و سیاسی است.

 

امام جمعه با انتقاد از سخنان اخیر سخنگوی دولت و با اشاره به این موضوع که توقع بیجا از ائمه جماعت برای مثبت نشان دادن برخی اقدامات غلط از سوی مسئولین غیر قابل قبول است، اظهار داشت: گاهاً زیاد سخن گفتن در خصوص مسائل مختلف انسان را دچار خطا و اشتباه می کند.

 

حجت الاسلام حامدی با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان، ایثارگران و آزادگان، افزود: هشت سال دفاع مقدس جنگی تحمیلی و ناحق از سوی استکبار جهانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راستای براندازی آن بود.

 

وی بر دفاع جانانه رزمندگان و مردم جامعه اسلامی در زمان هشت سال دفاع مقدس که عزت و اقتدار امروز کشور را رقم زده است اشاره کرد و گفت: تجربه و اقتدار نظامی کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی، امنیت و آرامش امروز کشور را در ناامن ترین منطقه جهان را رقم زده است.

 

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه دشمن و استکبار جهانی در صورت مشاهده هر گونه ضعف و راه نفوذ، لحظه ای در دست اندازی به مرزها و آرامان های نظام و انقلاب درنگ نخواهند کرد، افزود: ارتش تا دندان مسلح رژیم بعث عراق با حمایت قدرت های جهانی نتوانست در مقابل اعتقاد خانواده ها و جوانان کشور به مبانی اسلام عرض اندام و ایستادگی کند.

 

وی قوای نظامی بویژه سپاه و سربازان گمنام تضمین کننده امنیت داخلی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب سپاه سنگر مستحکم انقلاب و عنصر و هویت برجسته در پیشرفت کشور و حرکت به سوی آرمانهاست.

 

امام جمعه میانه با اشاره به سالروز اشغال کشور افغانستان توسط آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست، اظهار داشت: همان مبارزان با تروریست در سوریه در حال حاضر مواضع ارتش سوریه را بمباران کرده و با حمایت علنی از تروریست ها جز ویرانی و وخیم کردن اوضاع، بجز پیش برد اهداف خود هیچ سودی برای منطقه خاورمیانه ندارند.

 

حامدی توهین به مقدسات غیر مسلمانان را جایز ندانست و از آن به عنوان عامل اصلی تفرقه یاد کرد و افزود: وقتی آیات و اسناد متعددی در دست مسلمانان است با منطق و استدالال می شود جواب هرگونه شبهه و سوالی را داد.

 

وی با اشاره بر لزوم تفکر در کنار عبادات یومیه در راه کسب رضای خداوند و رستگاری در دنیا و آخرت تاکید کرد و اظهار داشت: ویژه گی یک مومن واقعی ژرف اندیشی و تفکر در قدرت خداوندی در عالم خلقت است.

 

امام جمعه میانه با بیان اینکه مومن واقعی با کرامت و مناعت طبع فقط در مقابل خداوند دست نیاز دراز می کند، افزود: عدم دلبستگی و برآورده کردن حاجات با تیکه بر خلق خداوند و مسایل دنیوی موجب بالارفتن ارزش و جایگاه مومن در محضر خداوند است.

 

وی دقت در انتخاب دوست را در عاقبت بخیری و رقم خوردن سرونوشت نیک و بد انسان بسیار تاثیر گذار دانست و عنوان کرد: گمراهی و هدایت به راه خیر و درست در سایه انتخاب دوست میسر و خیر و شر آن در نهایت به خود فرد بازخواهد گشت.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *