ایجاد فضای اسکان ۹۰۰ هزار زائر در اربعین حسینی/پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی زائران ایرانی

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، با اشاره به تمهیدات این ستاد به عنوان کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد مرکزی اربعین گفت: در حال حاضر ، برای ۹۰۰ هزار نفر فضای اسکان ایجاد و ۱۰ میلیون پرس غذا برای هر سه وعده روزانه تدارک دیده شده است.

وی در ادامه افزود: تاکنون ۲۰ موکب بزرگ در نجف، مسیر نجف به کربلا و خود شهر کربلا با ظرفیت ۱۰ هزار تا ۷۰ هزار نفر را درنظر گرفته ایم و همچنین در سه مرز شلمچه، چزابه و مهران موکب هایی با ظرفیت ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار نفر را داریم ضمن اینکه بیش از ۳۰۰ موکب با ظرفیت هزار تا ۲ هزار نفر برپا خواهد شد.

پلارک با بیان اینکه زمان خدمت رسانی به زائران ما از  پنجم تا بیست و پنجم است، گفت: فضای در حال احداث صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی هم در اختیار زائران قرار می گیرد.

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: تدبیر ستاد مرکزی اربعین بر استان محوری است به عبارت دیگر اعزام، تغذیه و اسکان زائران به عهده استان ها گذاشته شده، از این رو ما هم تقسیم بندی استانی را شروع کردیم و فضا و توزیع جغرافیایی را برای هر استانی در ۴ شهر مقدس کربلا، نجف، کاظمین و سامرا ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس استان های معین تعیین شدند و مشخص شد هر استانی در کدام یک از شهرها، کدام استان در مسیرهای منتهی به شهرها و کدام استان در مرزهای ورودی به کشور عراق تغذیه و اسکان زائران را به عهده گیرد.

پلارک تاکید کرد: همه این امکانات با مشارکت مردم استان ها در نظر گرفته شده و به این معنی نیست که استانداران بخواهند از امکانات دولتی استفاده کنند بلکه استان ها امکانات مردمی و خیرین را سازماندهی می کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: از این رو استان تهران به عنوان پایتخت مسئولیت اسکان زائران را در نجف اشرف و تغدیه همه زائران را به عهده گرفته است، همچنین دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، سپاه پاسداران، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)و بنیاد مستضعفان امکانات خود را به صورت امانی در اختیار زائران قرار می دهند و به این ترتیب بیش از ۵۰ درصد ظرفیت میزبانی ها را این مجموعه ها و سایر موارد را بقیه استان ها انجام می دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین شرکت کردند، گفت: پیش بینی می شود به تناسب افزایش تعداد زائران در سال های گذشته، امسال هم شاهد افزایش ۲۵ درصدی زائران ایرانی در اربعین باشیم.

پلارک با تاکید بر اینکه میزبان اصلی زائران اربعین عراقی ها هستند و همه امکانات ما به نوعی کمک به میزبانی آنان است، یادآور شد: یکی از کارهایی که امسال انجام داده ایم این است که همه زائران کشورهای اروپایی را در دو نقطه کربلا و همچنین نجف پذیرایی خواهیم کرد به عبارت دیگر موکب هایی مخصوص آنان در نظر گرفته شده است تا ارتباط ما هم با آنان بیشتر شود.

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: حساب ۱۰۴۰ بانک های ملی، ملت و پست بانک و همچنین سامانه *۷۸۰*۱۰۴۰# برای کسانی که قصد دارند در خدمت رسانی به زائران اربعین مشارکت کنند در نظر گرفته شده ضمن اینکه اگر در استان ها استانداران شماره ای را به این منظور اعلام کردند، میتوانند از آن طریق کمک های خود را در اختیار ما بگذارند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *