روسیه خواستار برخورد آمریکا با ناقضان آتش‌بس سوریه شد

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که آتش‌بس ۱۰روزه در سوریه از صبح روز دوشنبه رسماً آغاز شده، ولی هنوز برخی گروه‌های مسلح حاضر به تبعیت از مفاد آتش‌بس نبوده و به جنگ با نیروهای دولتی ادامه می‌دهند.

روسیه از آمریکا خواسته است تا از نفوذ خود بر این گروه‌های مسلح که آتش‌بس سوریه را نقض کرده‌اند، استفاده کند. مسکو بر این باور است که اقدامات این گروه‌ها به تلاش‌های انجام شده توسط آمریکا و روسیه برای اجرای روند صلح در سوریه لطمه می‌زند.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما قاطعانه از همه کسانی که بر این ناقضان آتش‌بس نفوذ دارند، اول از همه آمریکا، می‌خواهیم تا با این مسئله برخورد کنند. نباید اجازه داد که اقدامات تحریک آمیز موجب خارج شدن سوریه از روند حل و فصل سیاسی بحران شود.

پس از ۲۴ ساعت از آغاز آتش‌بس در سوریه، «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه از «کاهش چشمگیر خشونت‌ها» در این کشور جنگ‌زده تمجید کرد.

دی‌میستورا، روز سه‌شنبه به خبرنگاران در ژنو گفت: «وضع به‌صورت چشمگیری بهبود یافته است.» او در عین حال، به اقدامات خشونت‎آمیز پراکنده به‌ویژه اقدامات عصر دوشنبه که توسط عناصر شورشی صورت گرفته است، اشاره کرد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد، در حالت کلی اوضاع در سوریه طی روز سه‌شنبه آرام بود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *